BMW 5-Serie: onbalans 520i e39 help help help help help help help help h

Bouwjaar: 1996

Hallo, mijn 520 e39 bj.'96 trilt dus tussen de 120 en 140.
Vreemd genoeg versterkt dit euvel zich met passagiers op de achterbank!
Nu weet ik wel, onder de 120 en in het stuur houdt meestal in de kwaal ligt voor, en boven de 120 en in het interieur achter.
Vreemd is echter dat het stuurwiel stil blijft (dit echter niet bij remmen!!!!!) het dashboard is voelbaar onrustig, de zonnekleppen trillen en de stoelen voor, de achterpassagiers melden vreemd genoeg nagenoeg niets van vibraties te vernemen.
De banden zijn gecheckt, gebalanceerd, gecontroleerd op hoogte slagen en de banden zijn op de auto gebalanceerd.
-
De auto heeft 140 dkm gelopen, is voorzien van een aut. echter in de N-stand blijft het euvel en tijdens accelereren voel je niets, de hele auto opt. en technisch is nieuw!! dit probleem breekt de auto dan ook af wat aangezicht betreft, wil de ware genious nu opstaan s.v.p. en mij van advies voorzien, plus wie weet een goed service adres voor beamers in een straal van 30 km van ermelo (buiten de dealers uiteraard om?!)


-
Ophangrubbers voor-, achterkant voorste draagarmen??
-----
bedankt erwin, maar de randen zijn inderdaad schoon gemaakt plus de velgen zelf, banden zijn gebalanceerd, gewisseld, vervangen rubbers gecontroleerd en de remschijven plus blokken zijn voor vervangen, dat had overigens met hevig trillen tijdens het remmen van doen en dat is nu volstrekt weg, nogmaals bedankt en kom op mannen, typen!!!!!!!!!!!!!!!!

djc

Geplaatst door djc (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

djc (0), 19 jaar geleden

Ik hoor wel steeds meer verontrustende berichten zoals achteras dragers en of rubbers waar te lang mee door gereden is tot er scheuring in bep. delen tot in de carrosserie aan toe optrad, help help help help.

djc (0), 19 jaar geleden

Dhr......heeft zich korrekt gemeld (die auto moet ook immers vroeg of laat ingeruild worden) en heeft medegedeeld rubbers gewisseld te hebben van assen draagarmen, remmerij van voor tot achter, banden wielen originele en in-,originele (banden wilen dus) in duitsland bij dealers zich gemeld en te horen gekregen zich er bij neer te leggen, yeah right, mensen er wordt heden ten dage toch niet verteld met al de wetenschap en research en apparatuur + kennis dat ik en de man met het zelfde euvel niet uit de brand gehlopen kunnen worden, of wel soms???????????????

djc (0), 19 jaar geleden

p.s. kan het ook zijn dat een draagarm v.d. voorwielen met een defect (rubbers e.d.) voelbaar is door de hele auto behalve het stuur of kan ik het probleem alleen maar achter zoeken.

djc (0), 19 jaar geleden

Hallo, maarten schot uit tilburg heeft bij een gelijke klacht geschreven dat het waarschijnlijk in de voorwiel ophanging zit, ofschoon het schudden trillen boven de 110kmh. is en in de auto plaats vind en niet in het stuur, kent iemand hem of als je dit leest meld je even s.v.p. of weet een oplossing hierop.

harald4115 (0), 19 jaar geleden

heb een e38, met een soort gelijk probleem. waren de reactie stangen, die ruimte hebben op de rubbers. dienen na ongeveer 100dkm standaard vervangen te worden...
uitte zich in schudden van auto, trillen met zacht remmen, bij doortrappen geen probleem, trillen met ongeveer 110kmu, bij koud weer minder dan bij warm, met mn 18"zomerwielen meer dan met 16"winterset...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.