Het probleem is bij een 528i van 96, ongeacht of de motor warm of koud is of er een eind of een klein stukje mee gereden is loopt de motor onregelmatig stationair en soms zo laag in toeren dat hij soms ook afslaat.
Bij het starten van een koude motor loopt hij soms eerst even kort zo'n 2000 rpm en daarna te laag zo'n 500 rpm en slaat dan soms af.
als je tijdens het rijden de koppeling intrapt loopt hij perfect en zo'n 950 rpm als na een stukje rollen de auto stil staat begint de motor weer onregelmatig te draaien en loopt dan weer zo'n 500 / 600 rpm.
Er is tijdens het rijden geen probleem, geen vermogen verlies of iets.
Storingen uit gelezen, geeft aan lamda sonde maar deze zitten er al een aantal jaren niet meer in dus dat kan het niet zijn.
of de auto gechipt is, is niet bekend. bougies / kabels / bobine / compressie/ ed. zijn Ok.
Zou het miscien iets kunnen zijn met: de stappenmotor of sensors????
Wie kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ikke!! carterontluchting!!
trek bij lopende motor de olievuldop maar eens los, als de carterontluchting defect is, dan krijg je de dop er moeilijk af en dat zal bij jou ook wel het geval zijn. (door het hoge vacuum in de motor)
en anders boven op de motor het afdekplaatje verwijderen (niet die van de bobine's) maar het rechtse kapje, daaronder zit een vacuumslang die zal wel defect zijn of poreus.
succes, marcel.
Ja klopt, terwijlde motor liep was de dop er bijna niet af te krijgen, en toen de dop los kwam was er een behoorlijke onderdruk.
Maar toen ging de motor nog langzamer lopen en was het probleem nog groter.
Klopt dit ???? en wat moet ik met die vacuum slang??? vervangen zal je bedoelen maar wat is nou het euvel dan??? dat hij zonder dop nog broerder loopt???
als de carterontluchting ergens valse lucht pakt( zoals nu het geval is) dan wordt er minder lucht door de luchtmassameter gemeten en krijgt de motor minder brandstof, maar wel meer lucht. daardoor loopt je motor zo slecht.
dus als je nu je slang vervangt en de gehele carterontluchting dan moet alle lucht weer door de luchtmassameter en kan de computer weer de precisie brandstof inspuiten, zodat de motor weer goed loopt
succes. marcel.
Macel alfast bedankt,
morgen ga ik er maar eens mee aan de gang. als het probleem daarmee is opgelost zal ik het je zeker laten weten.
groet, Ferry
Ha Marcel,
Het heeft even iets langer geduurd maar na ik de complete nieuwe ontluchting binnen had en gemonteerd had was inderdaad het probleem geheel verholpen en loopt de auo weer als nieuw perfect dus.
bedankt voor de tip SUPER!!!!
groetjes Ferry.
okeej graag gedaan.
was wel een klote werk he?? kun je bij sommige type's heel moeilijk bij, maar goed, jouw probleem is verholpen.
succes ermee, gr, Marcel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar