BMW 3-Serie: Onregelmatige motorloop 330D

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: M57

Goedendag heren/dames,

Het volgende probleem heb ik met een 330D uit het jaar 2000:

Het begon allemaal een maand geleden toen de auto op de snelweg
ineens uitviel. Hiervoor hield de auto eerst een paar seconden in.

De auto uitgelezen bleek er totaal geen raildruk te zijn.
Hiervoor de hogedruk pomp vervangen en brandstoffilter vervangen auto sloeg meteen aan en liep goed.

Totdat de auto na ca 100km in begon te houden bij ca 3800 toeren.
Auto uitgelezen tijdens het rijden opvoerdruk zakt weg na 2,2b
hiervoor opvoerpomp onder auto vervangen probleem verholpen.

Alleen binnen 1 dag alweer problemen motorlampje gaat branden en motor pakt zeer onregelmatig
op bijvoorbeeld: bij acceleren komt de auto bij 2000 toeren met gelijk gas en lijkt het alsof er ineens
veel meer gas gegeven word.
Ook loopt de auto af en toe zeer onregelmatig stationair
Dit werd steeds erger en erger totdat hij zelfs uitviel en enorm nagelde boven de 1100 toeren.
Auto uitgelezen en foutcodes mbt tot raildruk.
Controle raildruk met stationair (ivm niet boven 1100 toeren te komen)
Deze is erg onregelmatig en heeft ook uitschieters na boven. (tot zelfs 800bar)
Inlaat uitgebouwd en injectoren uitgebouwd en laten controleren.
Deze zijn alle goed mbt opbrengst en lek toleranties.
Auto hierna dichtgebouwd. (heeft wel 3weken stil gestaan)
Auto slaat hierna zeer moeilijk aan en rookte als een gek toen hij eindelijk liep.

En wat blijkt, auto loopt als een zonnetje!
fc's uitgelezen en alles in orde. Waardes allemaal binnen toleranties..

MAAR!
De volgende dag is het alweer prijs auto begint met soms overslaan stationair
dit word steeds erger en erger totdat het weer net zo erg is al voorheen het enigste verschil nu
is dat de auto soms heel licht nagelt ipv extreem erg en hij nu zeer moeilijk aanslaat wat
eerst helemaal niet het geval was ondanks dat hij zo beroerd liep.


Heeft iemand hier suggesties of ervaring hiermee?

Alvast bedankt
Koen

koende2

Geplaatst door koende2 (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Arnold684 (0) PRO, 13 jaar geleden

Controleer de raildruk sensor stekker eens, die pennetjes willen nogal graag oxideren.
Raildruksensor zit achterop de buis.

koende2 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb ik gedaan. Is niks aan te zien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.