close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 320I: Onregelmatige stationair en tijdens lage versnellingen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Vermogen (kw): 110

Hallo Allen,

Ik heb een maand of 4 geleden een BMW 320i E90 gekocht met 120.000km op de teller.

Vanaf kort na de aankoop begon het probleem, het onregelmatig lopen van de toeren stationair(400-800), het trillen/misfiren is te voelen in de auto, ook opgemerkt door bijrijders bij stilstaan, verder is dit ook te merken bij bvb filerijden, 20-30km/u in z'n 2 bij stabiel gas, dan slingeren de toeren ook.

Na een week werd dit gevolgd door een motorstoringsmelding op de katalysator waardoor de auto ook in beperkte mode nog doorkon rijden. Bleken uiteindelijk 1-2 Luchtsensoren te zijn voor/na de Katalysator maar dit heeft niet het probleem van de onregelmatige toeren opgelost.

Besloten om toch maar met het probleem door te rijden en kijken of het zichtzelf nog oplost (werd aangegeven door dealer).
Na ongeveer een week begon de auto nog onregelmatiger te lopen (lees, 0-800 toeren, soms uitval als koud, stotteren).

Auto teruggebracht naar de dealer en bleek dat het Valvetronic systeem kapot was en vervangen moest worden.
Na vervanging geen motormeldingen meer of uitval bij stationair, maar nog steeds last van onregelmatige stationair/lage versnellingen.

Ook is er sinds het vervangen van het Valvetronic systeem een nieuwe ontwikkeling, als er bij de eerste, tweede en derde versnelling onderin de versnelling weinig/redelijk gas gegeven wordt dan volgt er een flinke blauwe stinkende rookwolk. (onverbrande benzine als je het mij vraagt)

Na de nieuwe ontwikkeling heb ik de auto naar een andere BMW garage gebracht om te laten dubbelchecken maar dit heeft alleen maar meer vragen dan antwoorden opgeroepen omdat zij met een lijst kwamen (6000eu+ reparaties) die volgens de eerste dealer niet zou kunnen verklaren waarom de toeren varieren.

Na 4 maanden rond gepingponged te zijn ben ik een beetje ten einde raad, het probleem lijkt nu erger te worden en de verkoopdealer heeft eigenlijk geen oplossing meer.
Voordat ik me in een onnodige reparatie ronde van 6000,- bij de andere dealer stort ben ik opzoek naar advies over mijn situatie.

/ Reparatie voorstel garage
- Beide lambda sondes werken niet (dit zijn volgens mij de sensoren die al vervangen zijn?)
- Steun uitlaat ontbreekt gedeeltelijk
- Olielekkage op oliefilterhuis
- Maximale slag kleplichthoogte wordt niet bereikt
- Excenteras is gecorrodeerd en zo ook de tuimelhefbomen en tuimelaars
- Oliefilter ziet er erg vies uit
- Distributiecasette is geleider van los
- Distributieketting is mogelijk uitgerekt door losse geleider

Bij voorbaat dank,
Kevin

Geplaatst door

KevBL (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.