hallo,,,,
Ik heb een bmw 318 tds en had een probleem bij het stationair draaien werd de motor warm en als ik ging rijden koelden de motor weer een beetje af mij werd
aangeraden om de visco te vervangen uit voorzorg heb ik de thermostaat ook vervangen,
vervolgens ben ik gaan rijden en alles leek in orde tot 100 km/uur als ik boven de 100 ging rijden word de motor weer warm ik stop natuurlijk meteen want mij is ook verteld dat de koppakking er snel uitligt bij te warme motor ik ben terUgerden naar de garage, en de koppakking is goed nu is mijn vraag
KAN ER LUCHT IN HET SYSTEEM ZITTEN???? EN HOE ONTLUCHT IK DIE ZIT GEEN ONLUCHTINGSSCHROEF NAAST DE DOP,,,,,,
KAN HET OOK DE WATERPOMP ZIJN???
OOK MOET IK ERBIJ VERMELDEN DAT DE KACHEL WEL DRAAIT MAAR GEEN WAMRE LUCHT UITKOMT
NI HEB IK OOK EEN MELDING VAN INSPECTIE BIJ MIJN KM TELLER
DE BOVENSTE KVS WORD WEL WARM MAAR DE ONDERSTE NIET
IK HOOP DAT IK ZO DUIDELIJK GENOEG BEN GEWEEST
WAAR KAN HET AAN LIGGEN DAT IK GEEN GOEIE DOORSTROMING HEB EN HEB DE THEMOSTAAT AL VERVANGEN ZOU DIE NOGMAALS STUK ZIJN GEGAAN??????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lucht in het systeem kan alleen zou dit systeem zichzelf moeten onluchten. Goed controleren of de thermostaat ook open gaat. Ik denk eerder dat je doorstromings probleem hebt.
Koppakking kan ook nog maar is niet waarschijnlijk als alles onder de 100 wel goed blijft.
gr Martin
Was uw thermostaat voorzien van een ontluchtingsgat , kwestie van juiste montage naar boven ?
mvg
ik zal morgen kijken of de thermostaat juist gemonteerd is en als die wel goed gemonteerd is waar moet ik dan nog meer opletten
volgens gjb autos kan het met de doorstroming te maken hebben welk onderdeel heeft met de doorstroming te maken?
de waterpomp?
alvast bedankt voor de inbreng ik laat het jullie morgen weten
14 jaar
De waterpomp of een verstopping ergens. Kan van alles zijn van een radiateur of intern ergens in het blok of 1 van de slangen.
gr Martin
ik zal morgen kijken of de thermostaat juist gemonteerd is en als die wel goed gemonteerd is waar moet ik dan nog meer opletten
volgens gjb autos kan het met de doorstroming te maken hebben welk onderdeel heeft met de doorstroming te maken?
de waterpomp?
alvast bedankt voor de inbreng ik laat het jullie morgen weten
14 jaar
het is me ook opgevallen toen ik net de motor afdeed dat de bovenste slang warm was en de onderste niet maar wel allebei vrijhard als ik de vuldop op het expansie vat langzaam losdraai kun je ze allebei gewoon indrukken zou er dan toch dan ergens druk opgebouwd worden ik zal morgen ernaar laten kijken
14 jaar
Als 1 slang niet warm wordt gaat of de thermostaat niet open (Kapot of doordat er lucht achter zit) of het water circuleerd niet.
gr Martin
Kachel wordt niet warm dus op een of andere manier geen circulatie. Ik gok op de waterpomp omdat die zwak zijn bij BMW. Plastic schoep die los komt van het asje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar