BMW 3-Serie: onvoldoene raildruk bij warme motor???

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 110kw

Koud start deze wagen perfect. Eens je deze auto met warme motor stillegt start hij éénmaal op de twee niet.
Uitgelezen met TEXa en weeral een onbegrijpelijke "eigen code" tegengekomen : geeft aan dat de raildruk niet hoog genoeg is.

Als de raildruk niet hoog genoeg is moet hij koud toch ook niet starten? Eens afgekoeld start ie terug.

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Alex218 (0) PRO, 11 jaar geleden

Misschien dezelfde code laten uitlezen bij een BMW specialist/dealer om te zien of dat een logischer waarde geeft?

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Code betekent te lage raildruk bij opstarten motor.

V4-lover (0) PRO, 11 jaar geleden

Vergelijk eens de retour (lek) v/d injectoren koud t.o.v warm.

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Zit zowel koud als warm met relatief veel retour.....

V4-lover (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik weet niet of het te doen is eens de pompdruk te meten bij warme motor met bvb YDT278 van Delphi.
Normaal heb je bij warme motor hogere druk maar ik verschiet van niets meer ;-)

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Brandstof loopt er echt te fel uit. Test gedaan vandaag bij Hyundai die hier stond en het verschil is "dag en nacht".
Maar klant gaat blijkbaar herstelling niet laten uitvoeren.

Highway (140) PRO, 11 jaar geleden

Dat mag de klant beslissen, maar wijs hem er op dat er een moment komt dat hij niet meer aanslaat.

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat weet hij, klant beslist natuurlijk.

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je veel retour op alle injectoren? Kijk dan een naar de afdichtingen van de brandstof hoeveelheidsregelaar achter op de pomp. Begint altijd met moeizaam starten bij warme motor.

gr Martin

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Martin, had inderdaad ook al iets in die aard gelezen, maar klant gaat blijkbaar over tot de aankoop van andere auto.
Ik heb 3 injectoren met echt teveel retour en een die nog binnen de perken blijft.
Ik kan dus niet verder zoeken.

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Das wel jammer, als het echt de brandstof hoeveelheidsregelaar is (Wat wel regelmatig voorkomt) is dat een relatief eenvoudige en zeker goedkoper als een andere auto.

gr Martin

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Weet je, het zal in vele garages zijn : als vrienden en familie zich beginnen te moeien...............
In dit geval is het van : "uw auto heeft 257.000 km, ge gaat die zotte kosten toch niet doen, ge weet niet wat er nog volgt" !!!
Wat ze wel vergeten is dat er sedert 1 jaar een nieuwe koppeling ondersteekt, twee nieuwe draagarmen, een deel van de uitlaat vervangen...........

Ik maak mij daar niet meer druk in : klant is koning tot op een bepaalde "hoogte".
Ik had in dit geval nochtans graag effe verder mogen kijken.....................

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.