Wie heeft het wel eens meegemaakt dat de ophangrubbers (bussen) van de achterasdrager versleten zijn (niet alleen 318, maar alle 3 series of andere modellen)? Ik heb dit binnen korte tijd met twee BMW's gehad (318i en 325 TD). De ervaring is dat als je hier te lang mee doorrijdt de hele ophanging uit het chassis scheurt/ breekt (leuk afkeurpunt voor de APK). Ik heb gemerkt dat dit niet vaak gebeurt, althans verschillende garagebedrijven hadden dit nog niet eerder gezien en letten er nu extra op bij de APK. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil namelijk de versleten rubbers vervangen (4X), ik heb dit nooit eerder gedaan, waar moet ik op letten. Zitten deze rubbers of bussen geperst? Alle tips zijn welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo het is veel werkt want je moet de achterwielophang syteem
helemaal uitbouwen. en die vier silent-blocs die zijn ingeperst.
Met het juiste gereedschap ben je er ongeveer iets langer als een uurtje mee bezig . Het gebeurt overigens regelmatig dat wij deze bussen moeten vervangen.
Succes, Eric
Dat ik de achterophanging los moet maken dacht ik al. En wat gaat er meestal kapot? Alleen de 4 silent blocks? Of ook nog andere rubbers, want er zitten er meer. Wat is speciaal gereedschap, want zover ik heb kunnen zien, moet ik alles er gewoon met een ratel en normaal gereedschap onderuit kunnen krijgen. De silent blocks kan ik zelf persen.
Meestal gaan enkel de voorste twee kapot. En met het juiste gereedschap moet de achteras er niet onderuit, maar worden de bussen er zo uit - en ingetrokken ( met een speciale trekker )
groeten,Eric
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar