BMW 3-Serie: Ophanging E36 coupe

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Beste medeforummers,

Ik ben in het bezit van een BMW 316-coupe uit 96'.
Het probleem is dat de auto niet echt "vast" stuurt, zijnde dat wanneer ik op een baan rij met oneffenheden, de auto durf "zwengelen" en soms "springen".
Nu zijn de silentbloks (vraag me niet waar) vervangen, en zijn de servoleidingen vervangen; ook zijn de wielen uitgelijnd.
Ik heb de auto vorige week bij BMW (van boom) binnengebracht om de stuurinrichting na te kijken, deze verzekerde mij dat de rubbers nog ok waren.
ALs ik vroeg naar de schokdempers was antwoord dat deze zeker niet nieuw waren, maar ook niet stuk.
Ik ben een beetje ten einde raad, ik weet dat de volgende zaken het probleem kunnen veroorzaken:
de roulementen
de schokdempers
draagarmen (of zijn dit de silentbloks dan?)
de rubbers
etc. Ik ben natuurlijk niet van plan om dit allemaal direct te vervangen en hopen dat het probleem hierdoor opgelost is.
Vandaar mijn post hier op het forum. Kan iemand me zeggen waar dit rare stuurgedrag specifiek aan zou kunnen liggen?

mvg,
Xanthi84

Xanthi84

Geplaatst door Xanthi84 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Hoe zijn de schokbrekers getest op een schokbrekerbank? Deze meet de hoeveelheid energie die vernietigd wordt. Moet hoger zijn dan globaal meer dan 60% en warm meten. Een duwtje op iedere hoek van de auto volstaat niet. Gezien de leeftijd is het aan te raden te vervangen , Succes

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Xanthi

Het spingen kunnen kunnen best de schokbrekers zijn, hoe is de staat van de banden ? Daar bedoel ik mee, zijn ze niet van de binnenkant afgelopen ?

Gr Stefan

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Die schokbreker testers vertrouw ik voor geen meter. Die keuren ook maar zo een splinternieuwe schokbreker af. Vaag sturen en heen en weer sturen bij oneffenheden komt vaak voor bij verkeerde wiel uitlijning of omdat de achterste rubbers van de wieldraagarmen kapot zijn. Kan zelfs van de achterkant komen. Als de dealer zegt dat de schokbrekers niet meer nieuw zijn maar zeker niet kapot dan zou ik daar wel op vertrouwen. De meeste dealers vervangen de schokbrekers als ze niet nieuw meer reagereen.

Heb je toevallig ook grote brede wielen met lage wanghoogte? Dat helpt meestal ook niet.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.