BMW 5-Serie: ophouden met optrekken

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Dag allen,

Bij mijn e60 met 192.000 km erop, wil het eens af en toe voorkomen, dat de auto zich ophoudt met optrekken. De motor klinkt dan ook anders. Vervolgens komt de turbo in actie, waardoor je een enorme duw in de rug krijgt. Tijdens het rijden levert het niet zoveel problemen, alleen bij het optrekken. Dit gebeurt heel onregelmatig.

Ik heb een beetje geinformeerd hier en daar. Ik denk dat het door de roetfilter komt. Ook klinkt de motor anders, en ik weet dat de roetfilter van de e60 verbonden is aan het motormanagement.

Weet iemand meer dan mij? Hoe het zit met de roetfilter en deze te vervangen etc.

Ook ik heb een vraagje over mijn stuur(huis). Tijdens het draaien van stuur komen er vreemde schuur geluiden uit het stuurhuis. Vooral soms als ik plotseling snel draai aan het stuur, dan komt er een hardere schuur geluid uit. Als ik rustig draai kan ik van binnenuit horen dat er iets zachts schuurt achter de stuur, maar als ik soms hard plotseling draai kan je het ook van buiten horen, maar dan lijkt het zijn dat het geluid van buiten komt. Bij de buis die van het stuur naar de motorruimte gaat. Enig idee hoe dat zou kunnen komen?

Bvd.

Gr. Mustafa

Black Sea

Geplaatst door Black Sea (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Brandt er een foutlampje? Als het roetfilter te vol is moet er eentje gaan branden.

Black Sea (0), 14 jaar geleden

Dag Oldford,

Er brandt geen foutlampje, ook met uitlezen is er niets uit gekomen. De dealer zegt dat de roetfilter om de 200.000 km moeten worden vervangen. Kosten 1500 eurotjes! Ik heb nu 192.000 er op zitten.

Kan het liggen dat op dat moment de roetfilter aan het renegreren is? Hoe gaat dat dan?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Regenereren wordt verzorgd door de diesel inspuit computer (DDE in BMW termen) tijdens het rijden.
Er wordt extra veel diesel ingespoten die niet in de motor verbrandt maar in de uitlaat en daardoor brandt het filter schoon.
En inderdaad, na een bepaald aantal kilomter moet zo'n ding vervangen worden.
200.000 km is nog best lang vergeleken met Peugeot waar het om de 120.000 moet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.