BMW 5-Serie: over de drempel een bonk geluid...

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 535d

Beste,

over een drempel/ kuil rijden hoor ik steeds een bonk geluid (geluid komt van de wiel). Een geluid dat niet wordt gedempt door een rubber, denk ik. De monteur heeft de oorzaak nog niet kunnen vinden?? De stabilisatorstang zijn al vervangen. Maar dat is het dus niet.

Iemand ooit zelfde probleem gehad?

Gr. Dominic

Dominic 535d

Geplaatst door Dominic 535d (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

mick67 (0), 12 jaar geleden

Beste,,

Waarschijnlijk het probleem van de voorste draagarmen,(aluminium) achterste kromme draagarmen (zwart) als deze versleten zijn ;hoor je als je stopt;dan krijg je ook een geklop,,
bij stabilisator stangen heb je minimaal geluid;maar dat voel je op de autosnelweg,als deze versleten zijn; is het alsof je constant tegenwind hebt,,
het gebonk dat jij hebt kan ook zijn dat je moer van de veerpoot is los gekomen;de moer waar je veerpomp mee word vast gehouden,,auto opkrikken en even met grote tang aandraaien,,het grootste probleem van het geklop zijn dan als laatste de sillonblokjes van de motor,,de motor rust op vier rubbers voor te dempen als deze doorgesleten zijn,,maar dat betwijfel ik,,
hoppelijk was het een goede hulp,,en kan je het zelf vervangen,met beetje handigheid geen probleem,,en natuurlijk het juiste gereedschap,,veel plezier,

Mick,

Dominic 535d (0), 12 jaar geleden

Hallo Mick,

ik heb het geluid verkeerd omschreven. Het is geen bonk! Het klinkt als Klonk. Dit probleem had ik ook met mn vorige auto. Alleen werd mij toen verteld dat een rubbertje vervangen moest worden. Ik had toen niet doorgevraagd wat het was. Nu heb ik hetzelfde probleem.

Zegt het jou iets?

Bedankt!

Dominic

Gamer86 (0), 12 jaar geleden

mss een kapotte demper

werner maes (0) PRO, 12 jaar geleden

een eenvoudige test : je moet je wagen niet opkrikken, das zelfs niet nodig... maak een stevige vuist en klop eens kort, maar krachtig tegen je wiel..(niet in het midden uiteraard he) Als je dan het klonkgeluid hoort weet ik zeker wat het is... je draagarmrubbers achteraan zitten in de carroserrie verzonken als het ware en het is idd moeilijk op het eerste zicht om te zien of ze versleten zijn, maar als je beter kijkt zul je waarschijnlijk kunnen zien dat ze langs de zijkant een beetje uitpuilen. Symptomen zijn : ineens van de ene moment op de andere dat klonkgeluid, het komt niet geleidelijk, maar is er ineens. over vluchtheuvels heb je er niet altijd last van, maar wel als je bijvoorbeeld over een kasseiweg rijd, dan is het geluid het meest aanwezig, is makkelijk zelf te doen, tenzij je koetswerk zelf is uitgescheurd, dan heb je wel een probleem, maar dat kwam bij mijn weten alleen voor bij bijv de m3 en m5. hopelijk heb je hier iets aan, groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.