BMW 5-Serie: auto heeft weinig tot geen vermogen tussen 1000 en 2500 toeren.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525d 197pk

Goedenavond,

Wij hebben hier staan een 525d automaat 197 (3.0d) bouwjaar 2007 (face-lift model) 127000 km met de volgende klacht


De auto heeft weinig vermogen tussen de 1000 en 2500 toeren, zodra je de bocht uit komt lijkt het of de auto te hoog in zijn versnelling blijft er is een bepaalde trilling in de auto te voelen die reageerd op het toerental, hij geeft je het gevoel dat hij smoort.

Uitgelezen met bosch kts, geen foutmeldingen, roetfilter uitgewisseld, geen verandering, wel turbo licht hoor bij volgas loslaten naar stationair, maar geen overmatige speling op het schoepje.

Ideeën?

Groeten Jean-paul

jpeastwood

Geplaatst door jpeastwood (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Meijer1980 (0) PRO, 12 jaar geleden

Wellicht eens kijken naar egr en inlaatluchtsysteem, ook de wervelkleppen in de inlaatcollector.

jpeastwood (0) PRO, 12 jaar geleden

Meijer1980,

Bedankt voor je reactie, dit hebben we nog niet gecontroleerd, daar de auto niet in een noodloop gaat.
Maar heb je dit ook een keer mee gemaakt (ook bij de nieuwe type van BMW?)
Maandag hebben we de auto weer binnen en gaan we er weer mee aan de slag.

Gr, Jean-Paul.

Meijer1980 (0) PRO, 12 jaar geleden

Idd raar dat er geen foutmeldingen uitkomen, bij mercedes is het bekend dat de wervelkleppen loskomen van de as, en de collector verstoppen waar door 1 of meerdere cilinders geen lucht krijgen, het kan misschien in jullie geval ook nog uit de automaat voortkomen ? aangezien het schakelgedrag ook beinvloedt wordt.
Anders is het wellicht raadzaam om de auto toch even bij BMW aan de kast te laten hangen, daar hun toch 100% de app en software hebben, heb hier al wel bij meerdere merken gehad dat fouten door externe app niet opgemerkt werden.

jpeastwood (0) PRO, 12 jaar geleden

Auto wederom binnen gehad, tot op heden geen oplossing.
Auto heeft overigens geen wervelkleppen meer (is bij deze modelen niet meer).
Dealer heeft de auto ook eens aan de kast gehad, en geen gekke dingen waargenomen, collega bij BMW zeggen dat het hier gaat om een genepen 3.0d motor, zogenaamde UL motor.
Advies, om hem van een een chiptuning te voorzien, dit zou de klachten wel eens kunnen verhelpen?!
Wij hebben totaal geen ervaring met Chiptunning, iemand van jullie wel?
Gr.

duc998s (0) PRO, 12 jaar geleden

Normaal merk je het verschil niet eens direct tussen een 525D en een 530D in trekkracht, dus wellicht toch iets loos.
Laat BMW het maar niet horen van dat dealer/chippen...tegenwoordig komt tijdens uitlezen met ISTA er direct met RODE letters te staan dat ie gechipt is..geen aanspraak op coulance etc, gelijk registratie in Munchen.(staat online)
Check de gangbaarheid van de electr turbo aansturing eens, check ook het uitlaatspruitstuk op scheurtjes (lekkage), ook kan er lucht lekkage aan de intercooler zijn.
Anders toch maar een keer weer bij BMW aan de testkast en er een luchtmassa systeemtest op los laten.

jpeastwood (0) PRO, 12 jaar geleden

@ duc998s.

Bedankt voor je replay, wij hebben momenteel ook een 530d staan het verschil is hier wel heel duidelijk merken!
Met betrekking tot het chippen in combi met de eventuele garantie/qc coulance zullen we maar heel gauw vergeten de auto is van 2007 dus inmiddels 5 jaar auto, dus daar zal weinig meer op te verhalen zijn.
Inmiddels hebben we alles al wel uitgesloten.
Dus mischien toch maar de klant adviseren, het geen wat overigens door een monteur bij BMW werd geadviseerd.

Wij houden jullie op de hoogte, en tips zijn nog steeds welkom.

Robbie Jensema (0) PRO, 12 jaar geleden

Nog een oplossing gevonden?

jpeastwood (0) PRO, 12 jaar geleden

Helaas nog niet, auto is vorige week vrijdag voor het laatst binnen geweest, trilling is verholpen.
Linker vibrademper (vacuum gestuurde motorsteun) defect.
we hebben beide op naar idee vervangen, omdat hij de trilling overbracht naar het stuur dus dat was een goede zet.

Helaas het weinig vermogen verhaal blijft.
Wij en menig ander specialist weten het even niet meer.
Mochten er veranderingen zijn kom ik er op terug.
Ideeen inzake bovenstaande klacht blijft welkom.

A Wouters (0) PRO, 12 jaar geleden

controleer de magneet kleppen van de turboregeling en alle vacuumslangen is op lekkage, mabneetkleppen gaan vaak stuk.

jpeastwood (0) PRO, 11 jaar geleden

oplossing: nieuwe luchtmassa meter gemonteerd, alle actuators voorzien van oorspronkelijke 0 waardes.
klant rijd nu +- een 1 1/2 maand rond en geen klachten meer.

iedereen bedankt voor julle replais
Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.