BMW 3-Serie: overduk op olie, enorme witte rookontwikkeling, turbo reeds verv

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318 D E46

Na vervangen van turbo , blijft de wagen enorm roken, en we constateren overdruk op het oliecircuit en groot olieverbruik
heeft hier iemand ervaring mee ?

Heremans Andre

Geplaatst door Heremans Andre (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 15 jaar geleden

Carterventilatie verstopt? Was de turbo echt kapot? Ik heb er laatst nog een gezien waar de eigenaar al een nieuwe turbo had laten zetten bij een beun. Nadien bleef hij ook roken tot de carterventilatieklep vervangen was.

Heremans Andre (0) PRO, 15 jaar geleden

yep de turbo was zo stuk als maar zijn kan,er was nog slechts 1,5 lt olie aanwezig,en eigenaar is daar nog een week mee blijven rijden (ca 700 km)
carterventilatieklep is ook stuk,daar waren we ondertussen ook al opgekomen, toch bedankt Hendrik4290 voor je snelle reactie

BMW- technieker Davy (0) PRO, 15 jaar geleden

Carter-ventilatieklep te vervangen, intercooler proper en uitlaat nazien

Audi A3 8P (0), 15 jaar geleden

Davy Ik heb net hetzelfde probleem nieuwe turbo,enorme witte rook en olieverlies onder

de motor dus olie loopt steeds op minimum. We zijn einde raad...

Mijn nr is 0479/54.64.67

BMW- technieker Davy (0) PRO, 15 jaar geleden

Wanneer de turbo vervangen word, steeds de olie-afscheider vervangen.
Deze bevindt zich op het kleppendeksel, een zwart deksel bevestigd met 4 imbus-boutjes.
Ook steeds de DDE-module programmeren, verminderd motorvermogen om de nieuwe turbo te sparen.

fredje3395 (0), 14 jaar geleden

heb dit probleem ook gehad, na elke 100.000km moet het carterontluchtingsmembraam vervangen worden, incl filter (servicepakketje) carterdruk is indd lager geworden, geen rook meer, meer vermogen 525 tds bjr 2003

Vraag is: hoe kan het zijn dat zowel luchtfilter alsook het filtertje welk voor het membraam zit, beiden zwart van de vette olie zijn???

Hoe kan er olie in het luchtfilter komen?

heb alles vervangen maar de olie lekt (uitwendig nog ergens!) iemand een idee waardoor de filters zo vervuilen?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bij een te hoge druk in het carter kan hij wat olie mee verbranden,als is het maar minimaal,maar na verloop van tijd heb je het luchtfilter,de slang e.d. smerig onder de olie zitten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.