close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Piepen + inhouden bij 4000 tot 4500 toeren.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318is

Hoi,

Sinds enkele weken heb ik een BMW e36 318is.
Na een paar weken rijden heb ik de volgende problemen vast gesteld.

Als eerste een piepende v-snaar naar ik vermoed. Deze is echter nieuw. Daarnaast wordt de piep luider naarmate het toerental oploopt. Het het internet al afgezocht maar ik kwam nergens een vergelijkend probleem tegen. Voor zover ik er verstand van heb gaat een v-snaar ook niet harder draaien naarmate het toerental oploopt maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben.
De vraag wat dat betreft is dus of dat het geval is, dan weet ik dat het aan de v-snaar ligt. Het kan mijn inziens ook aan de spanrol van de distributieketting liggen.

Het 2e probleem is het inhouden van de motor bij 4000 toeren. Het toerental loopt niet mee op en de motor pakt weer goed op bij 4300/4500 toeren.

Graag zou ik van beide problemen willen weten waar ik naar moet kijken en hoe ik het een en ander eventueel uit kan sluiten/testen.

Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

JoFw (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste

Jou probleem is de Automatische spanner van de v-riem, vervang deze en je probleem zal weg zijn.
Zorg er tevens voor dat je een v-riem van continental hebt en geen gates riem.
Wat betreft het inhouden dit kan verschillende oorzaken hebben. Graag wat meer informatie

BMW ///M 0
badge

12 jaar

Bedankt voor uw antwoord. Heb nog het een en ander nagekeken. Het blijkt dat het blok ergens olie lekt. Deze komt terecht op de v-snaar. vandaar dus dat deze blijft slippen.

Dat inhouden kan ik echt niet veel meer over zeggen. Tot 4000 toeren geen enkel probleem. Van 4000 tot 4500 lijkt het alsof hij licht verzuipt. voorbij de 4500 toeren pakt hij in een keer weer op en gaat moeiteloos door naar 6000 toeren. Het inhouden is niet extreem en alleen op de snelweg merkbaar, op plattelandsweggetjes is het al niet merkbaar door alle hoobeltjes en bultjes.

JoFw 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.