525TDS moter liep rauw klonk ook rauw (soms even goed en is hij ook sstil)nu pomp gereviseerd en terug op tijd gezet maar hij is nog steeds rauw en klinkt ook rauw moter trilt ook meer.geeft verder geen storingscde alle soms bak op noodprg. geeft dan aan egc relay is kapot (deze regeld de druk in bak en nog wat) kan dit het probleem zijn want niemand weet waar dat relay zit. Heeft iemand een oplosing AUB.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je ook een storingscode ? ( nummer )
nee helaas niet hij geeft verder geen melding dat is het vreemde
14 jaar
Hij ging toch vaak in noodloop zeg je ? Dan moet hij ook een storing opgeslagen hebben..
Hoeveel heeft de motor gelopen ? Loopt hij enkel rauw, of in combinatie met een klop / tik / ratel ?
14 jaar
het ene moment loopt hij keurig is hij heel stil zon 30% van de tijd en dan gaat veel meer geluid produceren alof hij heel veel lucht vraagt een bijna loeiend geluid en rauw lopen gepaart met een licht verhoogde vibratie in het blok of bak.
hij gaat ook veel sneller terug schakelen normaal moet hij gewoon van onder uit kunen op komen bij half gas.
hij slaat heel afentoe op noodprg. 1x in de 3,4 maanden
de laatste keer las de dealer hen uit bij het resetten en ze zijden het E.G.C (deze regeld onder andere de druk in de bak en wat andere dingen) relay was niet goed hij gaf niet de juiste spanning af maar waar dat zat wisten ze niet.
14 jaar
hij heeft 270.000 gelopen de pomp is gereviseert en de keting is gecontroleerd en hij is op tijd gezet
14 jaar
Rookt de motor ook?Als dit niet het geval is hoef je het ook niet te zoeken in de pomp.Loop er misschien iets anders zwaar?Dynamo of aircopomp.Dit omdat je aangeeft dat hij het niet altijd doet.
14 jaar
nee ij rookt niet overmaatig. maar heb eens nagedacht een paar maanden terug heb ik er een nieuwe verstuiver in gezet ik heb er 6 een daarvan is de me
lder naar de computer dit is ook de gene die ik vervangen heb nu denk ik at de andere 5 in middels zijn versleten na 9 jaar maar wel woorden aangestuurd op baasis van waarden van de niewe verstuiver en dus eigen lijk teveel diesel doorlaten dit zou ook het hogere verbruik verklaren en het rauw lopen.
kan iemand mijn gedachte gang volgen ?
14 jaar
Voor je de boel vervangt, zou ik ze eerst eens laten testen / controleren..
Kun je er eens een opname van maken als hij rauw loopt, en die op youtube plaatsen ?
Wat zegt de garage eigenlijk van het geluid ?
14 jaar
hij staat nu bij bosch service center diesel electra .
die hebben ook de pomp gereviseert en de auto op tijd gesteld en keting gecontroleerd.
hij zei tegen mij als ik de verstuivers op de test bank zet dan weet ik zekker dat ze worden afgekeurd ,normaal moetenn ze bijvoorbeeld bij 200 bar openen maar als versleten zijn dan gebeurd bat al bij 150 bar bijvoorbeeld,als nu de nieuwe verstuiver werkt bij 200 bar en de 5 versleten verstuivers worden aangestuurd met informatie van de niewe verstuiver dan kun je je voorstellen dat de oude verstuivers eigenlijk teveel druk hebben maar dat ziet de computer niet omdat er maar een verstuiven meld en dat is nou net de nieuwe.de grage erkent het geluid het is ook net of heel veel lucht vraagt. en dat klopt dan ook want hij probeerd het teveel brandstof te compenceren met meer lucht
ik hoop echt dat dit het is het kan eigenlijk niet anders.
er is al zoveel naar gekeken en niemand weet
14 jaar
De motor/computer compenseerd niets. Die sensor op de verstuiver meet wanneer hij inspuit. niet de hoeveelheid. Als hij met een te lage druk open gaat verneveld de brandstof niet goed en kan hij inderdaad moeizaam of rauw gaan lopen.
En als de bak op motor in noodloop gaat dan moet er een foutcode opgeslagen zijn. En die moet je met uitlees apparatuur opzoeken. Hij zal je in het dashboard niet meer info gaven dan dat ie in noodloop staat.
gr Martin
martin dank je wel voor het antwoort wat jij zegt bedoel ik ook maar ja er kan er maar een de Professional zijn.
ben net terug gebeld door visser bosch service bedrijf de verstuivers zijn goed dus het probleem ligt ergens anders de keting en tijd is weer opniew bekeken en is perfekt zeggen ze hij geeft verder ook geen storing meer
dus pomp goed verstuivers goed tijd goed keting goed geen storingscode alles goed maar toch bij belasting, motor geluid grof /rauw snel terug schakelen bak /hoog brandstof verbruik, het lijkt wel gewoonof of alles minder word en soms loopt hij gewoon goed en is hij muis stil ra ra wie weet de oplossing
14 jaar
Maar hebben ze nu net de bak ook uitgelezen ?
Bij alleen het motormanagment vind je geen storing wat betreft de bak,
Gr Stefan
14 jaar
bak geeft geen storing meer alleen 3 maanden terug 1x egs of egc relay gaf niet de juiste spanning af deze regeld de druk en nog wat andere dingen maar dat heeft niet veel met de motor te maken of wel ?
14 jaar
Die regelt vanalles, en als er iets niet klopt zal hij in noodloop draaien met bv verminderd vermogen..
Hier heb je een indicatie :
[url=http://img683.imageshack.us/i/45681646.p...][img]http://img683.imageshack.us/img683/5702/...[/img][/url]
14 jaar
dank je voor je inzet .als ik het goed begrijp is dit de eenheid die naast motormanegement zit, dus die kan wel deegelijk storen op het moterm.zonder dat hij een storing geeft.
dus zou ik eigenlijk eens een andere bak manegement moeten proberen
14 jaar
beste stefan de letters op je schema zijn niet te lezen meschien kun je mij daar bij helpen.?
of weet je meschien waar ik dat soort schema kan krijgen (525tds 1999 automaat)
ik heb namelijk nog een paar vragen over wat waar zit in mijn kwa electonica.
Heb bosch service center gebeld en ze gewezen op wat jij over de bak besturing en motor manegement opmerkte ik hoor het morgen.
ik hoop echt dat dat het probleem is.
14 jaar
Je kunt niet zomaar een andere EGS computer monteren. Die moet ingeleert worden. Een 2e handse zal niet gaan dus. Heb je ooit wel een laten kijken naar je luchtmassa meter? Het kan voorkomen dat je luchtmassa meter niet meer 100% is en de bak computer hier van in de war raakt. Bak kan gaan slippen, gaat anders schakelen en kan ook trillingen veroorzaken. Zou ook bv in je electrosch gaspedaal zitten dat ie foute waarden doorgeeft naar de DME en EGS, dan kun je ook dit soort problemen krijgen.
gr Martin
mag ik nog een ding vragen?
wat is de werking van het electronisch/vacium klepje dat word aan gestuurd vanuit het inlaat spruitstuk middels een vacium slangetje(naast brandstof filter)dacht dat deze bij de turbo hoorde.
als ik deze los haal blijft het zelfde lopen geen verschil is dat goed?
geeft hij geen storing bij het uit lezen dan voor de lucht massa meter mijn vorrige tds deed dat wel.
alvast bedankt
14 jaar
Ik heb geen idee waar dat klepje voor dient, maar de regelaar voor de turbo zit volgens mij naast de brandstof pomp. als je dat slangetje loshaalt zal hij uiteindelijk ook wel een storing op de llm kunnen geven maar dat hoeft niet direct te gebeuren.
gr Martin
Heb je er toevallig een onderdeelnummer van wat erop staat, of misschien een foto van het geen dat je bedoelt ?
Gr Stefan
14 jaar
dat hij naast het branstof filter zit zij ik al .
het is een drukschakelaartje hij word aangestuurd door het vacium in het inlaat spruitstuk.
wat gebeurd er als deze niet goed werkt hij meld ook electronisch.
ik heb ook gemerkt dat als hij weer kuren heeft dan staat mijn tankmeter iets lager evenals mijn temperatuur meter.
14 jaar
heb de lmm ook los gehad dan merk ik wel verschil
14 jaar
het is maar een heel klein klepje 1,5 cmx 1,5 cm x 1,5 cm met een vacium slangetje en een elec. conector.
gr. lanzo
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar