Heren,
Ik wil dit toch enig sinds mededelen omdat ik toch wel geschrokken ben van de prijzen van de Nederlandse BMW Dealer.
Ik heb al een tijdje een BMW E316i E36 (E2). Een zeer leuke maar oude auto met hier en daar een mankement.
Dagelijks rij ik richting de BMW dealer om hier en daar wat onderdelen op te halen. Op moment dat ik de dealer binnen loop weet ik al dat ik diep in mijn zak moet graaien en dat ik voor een simpel onderdeeltje een paar tientjes mag neer leggen. Dit wist ik bij voorbaat al toen ik de auto kocht. Echter toen de BMW dealer 85 euro vroeg voor simpel weg het uit laten lezen van de boardcomputer om een ABS storing te kunnen verhelpen was het voor mij even genoeg.
Vorige week was ik in Duitsland, en liep daar een BMW Dealer in om daar naar de prijzen te informeren.
Waar ik in Nederland 170 euro moest betalen voor 2 nieuwe ABS sensoren op de achteras, was ik in Duitsland 42 euro kwijt. Plus dat ze aanboden deze gratis voor mij te installeren en gratis de storing van de boardcomputer uit te lezen.
Ik vind het prijs verschil tussen Nederland en Duitsland extreem groot. Ondanks een Tank benzine, en de kosten voor mijn onderdelen, was ik in totaal maar 25% kwijt van de prijzen die ik Nederland moet betalen.
En ik wordt absoluut in Nederland niet voor de gek gehouden, ik kijk gewoon mee met de werknemer op de computer monitor waar de prijzen al vast in het systeem staan. (een simpel ontluchting ventieltje van plastic 7,40 in Nederland)
Ohja en Ebay is ook echt een aanrader. Kijk wel even naar de personen waar je bij besteld en of deze een 98 tot 100% waardering hebben. Dan weet je 9 v d 10x zeker dat je producten ook daadwerkelijk binnenkomen.
Misschien is dit verhaal bij sommige van jullie al bekend. Maar kon het toch niet laten dit te share voor de gene die niet bekend zijn met dit.
Groet,
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Juggermood]Misschien is dit verhaal bij sommige van jullie al bekend. Maar kon het toch niet laten dit te share voor de gene die niet bekend zijn met dit.[/quote]
Indien je goed nadenkt valt het kwartje vanzelf ';
Bij o.a BMW, Audi, Volkswagen zit in het land van herkomst en Nederland geen importeur tussen.
Onderdelen worden in Duitsland dan ook zonder tussenkomst van importeur geleverd aan dealers.
Gr. paul
Paul,
Daar ben ik het volledig met je eens, en daar was ik me ook slechts van bewust.
Maar het aantal onderdelen wat ik Duitsland heb gekocht in Duitsland is 75 procent goedkoper dan in Nederland.
Het extreme prijsverschil zie ik niet goed in. 170 euro voor 2 Abs sensoren excl montage in Nederland en in Duitsland 42 euro voor 2, inclusief montage. (bij een originele BMW Dealer)
Jeroen
10 jaar
Jeroen
Doe je voordeel ermee, ik doe het ook ;
In het totaal plaatje zitten transportkosten in verwerkt en een ruime winstmarge van de importeur.
Zo komen bepaalde prijzen tot stand.
Gr. paul
Maar dat verklaart niet de hoge uitleeskosten, en de hoge werkplaatstarieven in NL. Als je weet wat een vat olie kost en hoeveel keer een oliewissel over de kop gaat dan zou je schrikken. Die ondoorzichtigheid en acceptatie daarvan door de klant vind ik erg vervelend in NL.
De grensbewoners zijn spekkoper!
[quote=MJ]Maar dat verklaart niet de hoge uitleeskosten, en de hoge werkplaatstarieven in NL.[/quote]
Deze hoge kosten zijn door de Nederlandse importeur aan dealers opgelegd, en zo behouden dealers hun ISO.
In Nederland zijn dealers verstrikt geraakt in allerlei regeltjes en afnames, wat de uiteindelijke prijs / kosten enorm opdrijft.
In Duitsland heerst deze cultuur totaal niet.
Het is echt de Nederlandse importeur die hier de vinger in de pap heeft.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar