close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: probleem met benzine meter

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

hallo,

1.Mijn benzine meter doet het niet meer af en toe gaa hij naar de stand en zakt weer weg ik heb de teller eruit gehad gekeken of de stekker goed was aangesloten maar die was in orde

wat kan de probleem zijn? of een andere teller erin?

2. Mijn achterkant is veelste laag waardoor ik niet normaal meet kan rijden door dermpels ik heb gehoord dat is soort dikkere veer shotels tussen je veren zet waardoor hij hoger wordt heb ik hier iets aan?
mijn auto : http://foto-uploaden.nl/zie/1i2yvhc ik kan niet meer normaal over drempels heen achterkant raakt compleet

Geplaatst door

lazcoste61 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lazo

Zo laag vind ik hem niet liggen,hij ligt mooi in de kast..De mijne precies hetzelfde en raak helemaal niks,voor ligt hij nog net wat dieper erin dan achter.

Raak je niks in de wielkast ? of is het echt de onderkant ?

Is de vlotter in de tank nog in orde ?

stefan84 0

15 jaar

stefan84@ heel de onderkant raakt uitlaat enz alles ook als ik schuin een grote drempel neem raakt ook de middenstuk zijkant etc.

vlotter@ hoe kan ik dat weten? moet de tank eruit?

lazcoste61 0

15 jaar

Indrdaad, als je de foto ziet is het wel erg laag. Ik denk dat er bij jou auto een verlagingset is gemonteerd.
Deze er onderuit halen en weer normale veren er onder.

Highway 640
badge

15 jaar

De Achterbank moet je even eruit trekken,het zit gedeelte dus,dan zie je 2 deksels,onder ene zit de pomp,onder de andere de vlotter als ik me niet vergis..

Als je hem wat hoger leggen wilt aan de achterkant,kom je op z'n minst andere veren aan het kopen,liggen er zo onder bij deze wagen zonder veerspanner.

stefan84 0

15 jaar

Hallo schokdempers waren lek achter. vernieuwd probleem opgelost..

Alleen die vlotter is goed aangesloten maar toch doet benzine meter raar ?????????????

lazcoste61 0

15 jaar

Je zal de vlotter even moeten demonteren en aan de binnenzijde van de deksel kijken. meestal raken daar de draadjes los. opnieuw solderen en alles werkt weer.

Mausx 0

15 jaar

Heb je eens een cluster-test gedaan ? als hij daar wel naar behoren werkt,zit het probleem toch in de vlotter of de bekabeling ervan.

Je zegt, de vlotter is goed aangesloten, maar dat wilt niet zeggen dat hij dan naar behoren werkt.

Meet eens de weerstand van de vlotter,deze moet mooi in een vloeiende lijn gaan als je hem van boven naar beneden of andersom probeert.

stefan84 0

15 jaar

stefan84@ ik heb geen clustertest gedaan. Weet ook niet hoe dat moet ? moet het bij bmw garage gebeuren ofzo??

lazcoste61 0

15 jaar

Dat doe je zo :

* Knopje van de dagteller indrukken.
* Sleutel in contactslot en in accessoires zetten. ( Stand 1 )
* Dagteller loslaten.

Nu zie je eerst de nr's 1 t/m 6 en erna gaan de wijzers omhoog..

Probeer het maar eens.

1 = BMW PART NUMBER (6 digits)
2 = CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug #
3 = K NUMBER (4 digits)
4 = CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN
5 = SOFTWARE VERSION (3 digits)
6 = REVISION INDEX (2 digits) Hardware #

stefan84 0

15 jaar

test is voltooid alle tellers gingen omhoog en omlaag


1
2
3
4
5
6

?????????? dus ligt het aan mijn vlotter of teller ?

lazcoste61 0

15 jaar

Meet zoals gezegd nu eerst eens de weerstand van de vlotter en kijk gelijk even de kabeltjes na,in de tank..Waarschijnlijk ligt het dus niet aan de meter op het dashbord.

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.