close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: tikken en inhouden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: M52

mijn motor is net een mitterieur, hij tikt als een ziekte, lijkt erger te worden, zeker als de motor net aanslaat, lijkt onderand of je een blik met schroeven schudt.

ook als de motor warm is tikt deze.

als ik 140 rij en zo'n 4000rpm houd de motor even in (zakt een beetje in toeren terug) en 'wacht' heel even met vermogen leveren.

wat kan dat zijn?

Geplaatst door

rickgilze (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat klinkt niet al te best..

Waar komt het geluid vandaan ? boven ,onder ??

Inhouden ? Even uitlezen en slangen op lekkage controleren.

stefan84 0

15 jaar

komt van boven af, klinkt als kleppenstoters,
heb hem uitgelezen, camshaft (nokken as)storing

rickgilze 0

15 jaar

Zijn het de klepstoters niet dan ?

Eerst die foutcode maar eens oplossen en kijken hoe hij dan rijd..

stefan84 0

15 jaar

de foutcode is te wissen en blijft weg, zolang de motor maar niet gedraaid heeft! naar mijn logica wil dit zeggen dat de nokkenas sensor WEL de ´positie´ van de nokkenas ziet, en de motor hier ook met de gegeven waarde kan starten. maar dan komt de storing terug!
welke waardes kan de nokkenas sensor geven aan de ECU? overigens dat geluidje ' blik met schroeven schudt' was een overdreven opmerking! maar dat geluid valt wel enorm op zeg maar!

rickgilze 0

15 jaar

Heb je ook de exacte foutcode ?

Zonder nokkenas sensor kan de motor wel lopen,met een kapotte krukaspositie sensor weer niet,geen signaal = dan niet starten.

stefan84 0

15 jaar

volgens mij heb je een versleten nokkenas. m40 motoren hadden dit probleem als ze wat ouder werden. precies dezelfde klachten.

Mausx 0

15 jaar

Een versleten nokkenas komt bij deze motoren bijna niet voor..

stefan84 0

15 jaar

overigens ter info, ik heb een M52 blok. ik ga olie verversen en volsyntetis in gooien en nokkenas cleaner, (van een profesioneel merk)
en kijken wat dit doet

rickgilze 0

15 jaar

Met een reiniger los je geen foutcode/storing op..heb nog nooit van nokkenas-cleaner gehoord,maar je zult vast wat anders bedoelen ?

Ook hoef je niet perse naar vol synth. over te stappen.

Is het een 320 - 325 of 328i ?

stefan84 0

15 jaar

volgens 'autodata' word er geadviseerd bij n E36 M52 boven de 100000km volsyntethisch te gebruiken, maar over de olie liever geen discusie, want die meningen verschillen enorm!

Aangezien mijn onderhouds teller sinds afgelopen weekeind op 'GEEL icm Oilservice' zag ik de nut ook meteen olie te verversen. En er Kleppenstoters reiniger bij te knikkeren, en de auto later nog eens door n Guntmann data uit te lezen.

Ik bedoelde kleppenstoter reiniger ipv nokkenas reiniger. Mijn fout!

rickgilze 0

15 jaar

het is een 320i comfort class. automaat, coupe

rickgilze 0

15 jaar

Zit er toevallig vanos op de motor? Dit kan namelijk ook een tikkend geluid veroorzaken, en dit gaat nogal eens kapot. Het kunnen ook de klepstoters zijn, maar dit komt bij de m52 motor niet veel voor wel bij de oude m40 motors. Als een klepstoter zodanig versleten is drukt hij je kleppen niet meer vergenoeg open, of in het ergste geval kan de klep open blijven staan met vermogens verlies als klacht.

Bas_petiet 0
badge

15 jaar

Een M52 is inderdaad een Vanos..

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.