BMW 1-Serie: problemen distibutie

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 116 118

Hoi,
Ik ben aan het kijken naar een bmw 1 of 3 serie van rond 2005 tot 2007. Omdat ik ook zoek bij schadeauto kom ik veel bmw's tegen met distributieproblemen, versprongen ketting en dergelijke.
Verspringt een ketting zomaar bij BMW?
Zijn er veel problemen mee?
Schade aan motor is dus net als bij een gebroken riem. Zuigers, kleppen en zo meer....................

Wie kan bovenstaande bevestigen en heeft meer ervaringen hierin.
gr
Henk

henk1958

Geplaatst door henk1958 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Problemen met ketting en spanner heb ik gezien, bij een te groot verloop van de ketting ontstaat er inderdaad motorschade.
Soms is het probleem op te lossen met alleen een nieuwe spanner, maar beter is om ketting, tandwielen en spanner te vervangen.
Dit is een hele klus omdat de distributieketting bij deze motoren aan de achterzijde (bakzijde) van de motor zit.
Motor moet eruit om de ketting incl tandwielen en spanner te vervangen.

Herman BMW (0) PRO, 10 jaar geleden

Bij een diesel ( N47 ) zit de distributie aan de achterkant bij een benzine niet.

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Diesels met de M47 motor (tot ongeveer 2007 ) hebben de distributie aan de voorzijde, en hebben geen distributieproblemen. Vanaf de N47 motor zit de distributie aan de achterzijde, en bij deze moet je er op letten dat je de distributie op tijd vervangt , (lawaai begint meestal vanaf 70.000 a 80.000 km). Afhankelijk van de productieperiode moet bij reparatie ook de krukas vervangen worden, en dan kan je best de motor eruit halen. Als alleen ketting, tandwielen, geleiders en spanner moet vervangen worden, is verwijderen van de versnellingsbak voldoende om distributie te vervangen. Schade aan de motor is ook afhankelijk van de omstandigheden als ketting breekt. Bij benzinemotoren die nog draaien kan je best preventief de kettingspanner vervangen (is maar 10 minuten werk). Van kettingspanners is er een terugroepactie geweest .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.