close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Problemen TDS

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500 TDS

Hallo,

ik heb een probleem met mijn TDS:

Motor trekt absoluut niet meer op. Zit geen vermogen meer in. Gaat ook bijna niet meer harder dan 100. Ik heb de luchtmassameter al vervangen, dit had geen effect. Als ik vol gas geef in zijn vijf dan gaat de verbruiksmeter niet meer verdan 8a 10................

Auto staat nu bij de dealer maar deze weten het ook niet, staat in ieder geval geen storing in het geheugen.
Turbo is volgens hun goed. maar nu willen ze de nokkenas gaan cotroleren of deze nog goed staat. Dit is nogal een karwei waar ze ongeveer 5 uur aan bezig zijn. Dit komt op 550 euro alleen al aan arbeidsloon. En dan is het nog maar de vraag of dat het is.

Hebben jullie misschien een idee?

Geplaatst door

Bassie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien de brandstofpomp?

BMWWillem 0

18 jaar

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn auto als jou. En toen ik hem had uitgelezen gaf die aan dat er een foutcode in het rijsnelheidsbedieningsdeel zit. Dat is dan de pedaalstandsensor en die had ik vervangen en het probleem blijft voortbestaan. Dit alles wat jij geschreven hebt dat heb ik ook. Ik heb zelf een gereviseerde motor erin dus de nokkenas kan het niet zijn.

aroen 0

18 jaar

brandstof toevoer! ?

harold1980 0

18 jaar

Hai!
exact hetzelfde probleem met mijn tds (525 in dit geval):
motor trekt niet, geen vermogen, maximum snelheid 120-130 km/h (na 2 minuten....).
Ik hoop dat deze oude problemen nog gelezen worden, zal ook nieuw posten.

Bassie: is jouw 325 tds probleem nog opgelost geraakt en wat was er aan de hand??

Wat gegevens: 525 tds 1997, 410.000 km. Probleem is 30.000 km geleden begonnen, sindsdien een keer of 15 gehad. Ging altijd vanzelf weer weg, soms na 1 km, soms na 200 km.... (auto reed daarna dan weer volledig normaal).
Moet eindelijk eens iets aan gebeuren.
Tevens zit er tegenwoordig een soort ratelend geluid in de motor bij optrekken (lijkt op een defect lager?); dit geluid gaat met het motortoerental mee omhoog.
Al meerdere keren gehad dat de compensator op de riem (spanrollen) opzij getrokken was: de riem is dan opeens een cm of 8 te lang en dat rammelt nog al.... Is eenvoudig terug te duwen en functioneert dan weer normaal. Lijkt erop dat een appendage op de riem vastloopt en dat de riem daardoor de compensator scheeftrekt.
Naar de garage geweest: zonder twijfel was de turbo (vrijwel) defect. Turbo zelf vervangen door 150.000 km exemplaar; voelde niet veel voor een nieuwe van 1500 Euro voor deze oude auto. Op de oude turbo zat inderdaad een forse speling, de 'nieuwe' was spelingsvrij. Zowel motorgeluid als (soms) niet trekken zijn echter onveranderd.
In de periodes dat de auto niet trekt komt de verbruiksmeter op maximaal 8 l/100 km.
De bovenzijde van de brandstofpomp is zeer vettig: lekkage blijkbaar?

Wie heeft dit probleem eerder gehad en/of kent de juiste oplossing??

Mocht het probleem in de brandstofpomp zitten: zijn deze te reviseren?

Dank!

Edwin BMW 0

17 jaar

Nog vergeten:
het niet trekken probleem trad merendeels op direct na starten bij een warme motor. Tijdens het rijden is het volgens mij maar één keer voorgekomen dat we van normaal naar slecht trekken gingen. Vanuit koude start kwam het ook enkele keren voor.
Meermaals vanaf hoog toerental gas loslaten (vacuum) hielp een keer of twee om probleem weg te krijgen; nu echter niet meer; kan toeval geweest zijn.
Een paar keer auto geparkeerd mét probleem, en bij starten de volgende ochtend: probleem weer weg....

Edwin BMW 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.