close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Radiator bmw 320i E30

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 6 in lijn

Ik heb sinds kort wat vage problemen met koel systeem. De koeling op zich gaat wel goed, de meter staat meestal iets onder het midden bij het rijden, wat goed teken is. In de stad loopt ie ietsje op, tot iets voorbij het midden, maar dat was altijd al zo.

Maaarrr, het probleem wat ik dus sinds kort heb is dat er bij warme situaties een klein beetje koelvloeistof lekt uit de radiator, dit komt op het voorruit terecht als drupjes. Ik kon vandaag zien dat dit uit de radiator afkomstig moet zijn, dit lekken hield echter op toen ik uit de stad reed met gelijke snelheid, en de temperatuur was wat gezakt.

Is de radiator nu lek aan het raken, of is er sprake van overdruk? Heb dit nog niet eerder met de auto gehad.

Alvast bedankt

Geplaatst door

wilco faber (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wilco,

lekt je kachelradiateur nu of heb je het over de normal radiator ??

en druppeltjes op de voorraam ?

is je vloerbedekking ook nat aan de binnekant ?

normaal als hij lek is,blijft hij lekken en met name bij pittig rijgedrag als het systeem wat meer onder druk staat..

heb je geen lucht in je systeem en is er genoeg kvs aanwezig ? hij blaast neem ik aan gewoon nog warme lucht?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Hee Stefan,

De normale radiator lekt, die druppeltjes op het voorraam komen vanaf de voorkant van de auto. (Ik heb vandaag ff gekeken, en het bleek dat er bovenin de radiator een lekje zat, en er kwam fijne druppeltjes uit. Ik merkte vooral als ie warm werd dat ie een beetje lekte, maar als je op een 80 weggetje rijdt dan is de temperatuur iets lager en lekt ie niet. Na overleg heb ik radiator reparatievloeistof in het warme koelsysteem gegoten. Hierna 10 km gereden, zoals me werd aangeraden. Ik wacht nu ff af of dit werkt. Zoniet, dan ga ik verdere actie ondernemen.

wilco faber 0

18 jaar

wilco

ik heb dit spul ook al eens toegepast maar vind het maar troep!bij mij werkte het niet,het enige wat je eraan overhoud is een smerig systeem,en dit kan overigens ook nog een nadelige gevolgen hebben..

het beste is misschien nog om een gebruikte radiator uit te halen en deze te monteren!

succes ermee..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Ja, ik denk ook dat t die kant op zal gaan. Ik ga alvast maar op zoek haha.

wilco faber 0

18 jaar

En vergeet dan niet het koelsysteem te spoelen. Die reparatierommel moet eruit!

Succes,
Paul

Paulus8636 0
badge

18 jaar

doe dat zeker met die reparatie rommel, eruit met die zooi, want hij maakt niet alleen het kleine lek in je radiateur dicht maar ook kleine koelkanaaltjes in je motor

BMWWillem 0

18 jaar

Aha, dan is spoelen wel noodzaak ja. Wel raar dat ze die shit op de markt brengen. Toch moet ik zeggen dat t nu wel werkt voor t lek dan.

Maar ik ga voor zeker, dus ik ga de radiator vast en zeker vervangen. Ik ben van plan om dit te combineren met het vervangen van de koplamp unit aan bestuurderskant, t grootlicht glas is stuk. En de uitlaat heeft een lekje.
Ik twijfelde eerst of ik de auto wel zou houden, maar ik heb bedacht dat deze auto me nog prima bevalt, en dat ie na genoemde reparaties waarschijnlijk weer jaren er tegenaan kan.

wilco faber 0

18 jaar

Je moet zo snel mogelijk gaan spoelen als de radiator los is. Het spul begint namelijk uit te harden als het in contact komt met de buitenlucht. Dus niet de radiator losgooien en dan een paar dagen wachten want dan heb je een probleem.

Klein beetje soda toevoegen aan het spoelwater, of een speciaal reinigingsmiddel kopen.

Succes,
Paul

Paulus8636 0
badge

18 jaar

Dat is dus iets om mee uit te kijken. Vandaar dat t die lekken dicht, het wordt hard door contact met lucht.

wilco faber 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.