BMW X5 2010: Regenereren
- 5 maanden geleden gevraagd
- 11 reacties
Beste
Effe de historie
Begin juli is de roetfilter vervangen en ook de gloeiers . Op vakantie geweest met auto en caravan naar Italië geen problemen gehad. Half augustus terug melding roetfilter . Toen laten reinigen en de gloei module vervangen omdat hij nog een storing gaf op de gloeiers. Nu alle fouten weg . 3 weken later voel ik dat de auto terug niet goed optrekt. Uitgelezen en terug roetfilter. Code 480a.
Wat kan de oorzaak hier nog van zijn want zonder andere fouten is het moeilijk zoeken .
Mvg Miguel
Geplaatst door Miguelcreemers , lid sinds 5 maanden geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
oldford PRO, 5 maanden geleden
Rij je misschien veel korte ritten nu?
Voor meer info zie: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-5...
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Regenereerd het systeem wel ?
Miguelcreemers, 5 maanden geleden
Ik denk het niet maar weten ook niet waarom niet .
oldford PRO, 5 maanden geleden
Op dit moment zal er als de code 480A aanwezig is, niet meer geregenereerd worden.
oldford PRO, 5 maanden geleden
Zie punt 5 beschrijving. De regeneratie moet via het service menu aangevraagd worden.
MAAR, deze wordt nog geblokkeerd door de foutcode 480A.
Zie punt 6 beschrijving. Rij eerst 45 minuten met een warme motor op een constante snelheid.
Uitlaatgas temperatuur moet dan tussen 280 en 350 graden Celsius zijn.
Schakel elektrische verbruikers aan, licht, blower op de voorruit.
Controleer of de foutcode nu op "Momenteel niet aanwezig" of "Intermittent" staat.
Zo ja, dan begint pas de 20-30 min voor de normale regeneratie.
Zie laatste paragraaf voor de condities zoals koelvleoistof temp > 75 graden, etc.
Optimale snelheid voor deze regeneratie wordt opgegeven als 100 km/uur.
Miguelcreemers, 5 maanden geleden
Dit zijn momenteel de fouten .
Wat betekent die 40 eigenlijk.
Miguelcreemers, 5 maanden geleden
Hier de foto
oldford PRO, 5 maanden geleden
De 1e foto kan is helaas niet lezen.
Kennelijk is het nieuwe roetfilter in juli wel aangemeld, want de resterende afstand staat op ruim 240k.
Bij een aftermarket diagnose apparaat vraag ik me altijd af hoe goed is dat ding?
En hoeveel training in de reparatie van moderne dieselmotoren heeft diegene die het apparaat bediend gehad? En dan specifiek de interpretatie van de waardes van het roetfilter op het scherm.
Ik heb die specifieke opleiding voor BMW niet gehad, dus hier haak ik af.
oldford PRO, 4 maanden geleden
En, al verder gekomen?
Miguelcreemers, 4 maanden geleden
We hebben de drukverschil sensor vervangen en nu rijden we al een paar weken zorgenloos.
oldford PRO, 4 maanden geleden
O.K., badankt voor de feedback.