close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: remklAUW?????

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Heb het volgende probleem als ik tijdje rij gaat me stuur trillen lijkt op me remklauw aangezien me velg kokend heet word.
Rare is als ik paar keer flink rem is het weg blijven me blokken dan hangen???
Heb net ff gekeken met remmen maar in me buitenste blokje zit geen beweging hij trekt niet met remmen dus ik word er weinig wijzer van weten jullie iets???
Hij gaat dinsdag naar de dealer want me draagarubbers zijn naar de duitsehemel duur grapje trouwens:D

Geplaatst door

spik3y (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

erik dat je rem zo warm word wijst er op dat hij blijft hangen.
het is verstandig deze los tehalen en en tecontroleren of dat zo is en als het zo is deze goed gangbaar temaken.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

ik haal hem morgen uit mekaar heb hem vorige week gesmeerd toen is het een week weg geweest maarja met me blokken erop wil ik geen vet op doen anders remt het helemaal niet meer hahahah.
Ben er inmiddels achter dat me blokje aan de buitenkant vast staat dus ga is proberen het zelf te doen en anders heb de dealer dinsdag een klusje extra\

Bedankt alvast voor je reactie

spik3y 0

17 jaar

klauw nogmaals demonteren en goed schoonmaken,geleidebussen zullen wel 'vast' zitten waardoor je rem aanloopt.dit alles goed schoonmaken en weer in elkaar draaien.

wat kopervet kun je eraan doen,niet op de voering die tegen de schijf komt natuurlijk maar op de achterkant.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Niet de (rubber) geleidebussen, maar een vastzittende remzuiger lijkt me eerder de oorzaak.

Haal remklauw van de schijf. Trap rem paar maal in zodat remzuiger iets verder dan normaal naar buiten komt. Controleer rubber afdicht-manchet op scheurtjes. Mits aanwezig, dan remzuiger onder manchet op roest controleren. Zuiveren (kunststof pannenspons maakt geen krassen !), smeren (rem-olie/ vet), remzuiger terug drukken met lijmtang.
Nog beter is, de remzuiger helemaal uit de rem-cylinder te drukken (nodig in het geval een nieuwe manchet gemonteerd moet worden) en beiden schoon te maken. Remleiding losdraaien van remklauw en af-tapen ter voorkoming van verder leeg lopen van remleiding. De remleiding ontluchten als deze van de remklauw is losgehaald.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.