👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste mensen,
Heb een BMW 525TDS Automaat uit okt 1996 met het volgend probleem:
Had geruime tijd een lekkage van de dieselbrandstofpomp onder de motorkap; toen de pomp laten reviseren.
Geen lekkage meer. Echter toen ik de auto ophaalde bleek dat bij indrukken van het rempedaal de auto niet meer remde zoals daarvoor. Na een aantal keren indrukken van het rempedaal funtioneerde de remmen niet. Was dus heel ontevreden na de pompvervanging. De garage heeft toen eerst gezegd dat het de vacuumpomp van de rembekrachtiging zou zijn, maar zou toch eerst kijken naar andere dingen. Remverdeler/remolie vervangen, remmen ontlucht en remklauwzuigers gecontroleerd. Echter dit gaf niet het gewenste resultaat.
Was dus nog steeds niet tetvreden. Toen weer de remmen gecheckt (blokken en schijven opgeschuurd). Maar toen ik wegreed was er zelf nog een heel knarsend geluid te horen (mijn insziens metaal op metaal). De remmen werkten wel bij het intrappen, maar na 3 keer intrappen was het zo hard en had verder intrappen geen effect. Nu blijken zelf groeven opgetreden te zijn op de linkerachter remschijf tgv een remblok die niet schoon was gemaakt. Maar het probleem van het intrappen (pompend) na 3 keer is er nog steeds: na 3 keer intrappen van het rempedaal is het erg hard om de remmen in te drukken en remt de wagen daarna ook niet. Vind het erg gevaarlijk om zo te rijden. Het vervangen van de vacuumpomp zou volgens de dealer niet veel veranderen.
Wat kan nu de oorzaak zijn van dit euvel? Volgens de garage is dit normaal!!
Alvast bedankt en hopelijk hoor ik wat van jullie.
Groeten van Ramesh.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ramesch
Indien de vacuumpomp kapot is / niet meer goed functioneerd of de slang ervan kapot is..treden deze verschijnselen op..ik zie dat er al een aantal dingen vervangen zijn zonder resultaat..alleen de vacuumpomp is nog niet vervangen of gecontroleerd..vind het alleen vreemd dat de garage zegt dat hier het probleem niet van opgelost word.
Een hard pedaal duid hier meestal wel op.
Succes
Gr Stefan
zelf een keer ook een auto gehad met dit probleem.
hier bleek dat de pijpje op de inlaatsysteem voor een deel verstopt was. na het schoonmaken was het probleem weg.
na elke keer trappen wordt de druk in de rembekrachtiger hoger. normaal is er genoeg vacuum om hem direct weer vacuum te kunnen trekken. echter zo als hier ook is, doet hij dit niet voldoende en kost het meer tijd. rij je ermee en je wilt remmen dan doet hij het goed.
echter in de file kan dit zeer vervelend zijn.
heb zelf met de auto toen ook gereden en na 3 keer zat je tegen een steen aan te trappen. een zeer klein beetje vertraging maar niet wat het moet zijn. gelukkig deet de handrem wel perfect en kon je op tijd remmen.
dus zelfde als stefan84 zei. laat het vacuum systeem controleren daar zit het fout volgens mij (en stefan)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar