Ik heb hier een auto met het volgende probleem. Na het vervangen van de voorremblokken, blijft het remslytageindicator branden. Auto heeft al een tydje op contact gestaan, maar dat helpt niet. Nieuwe sensor gemonteerd, remoliepijl is OK, achterremblokken zijn ok. Iemand enig idee hoe ik dat vervelende lampje uitkrijg. (zonder het weg te halen).
Alvast bedankt,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk draadbreuk in de draad naar de slijtageindicator,even doormeten met ohm meter ,breuk opsporen en herstellen of beide draden doorverbinden.
Let op ! denk dat deze auto ook aan één zijde achter een slijtindicator heeft.
ik zou hem inderdaad ook ff achter controleren, linksvoor en rechtsachter zitten de indicators
17 jaar
hallo heb in de week voorste blokken (incl draadje) vv,bleef dat lampje branden.draadje en stekker verbinding opnieuw nagezien,remolie,alles ok.opnieuw gestart rempedaal 15sec ingetrapt en plots ging het uit.raar maar waar.was wel een 318tds
soms gebeurt het dat u eerst enkele kilometers tot een soms paar dagen moet rijden en dan gaat het pas uit,ook contakt enkele keren vlug na elkaar op en af zetten helpt soms.heb ook al veel problemen mee gehad,gewoon zo laten rijden en het zal bijna zeker vanzelf doven.veel geluk
Bedankt voor de oplossingen, de auto komt in januari weer hier, ik hoop dat het lampje dan al uit is, anders ga ik weer wat dingen proberen.
Erik
@ Gerrit
dat lampje hoort meteen uit te zijn als je de boel vernieuwd,niet na een week rijden of contact 25x aan en uitzetten,ook hoef je er niet voor te rijden,als alles goed is gemonteerd zal de lamp meteen uitgaan...
dat lampje gaat aan als de indicator massa maakt,wat heeft dat dan met rijden te maken of met het contact aan/uit te zetten ?
Stefan
17 jaar
lees dan maar is alle topics,staat dikwijls(zeker 5 keer)vermeld door ervaren techniekers en ik denk niet dat ze allemaal dom.zelf heb ik het al meermaals meegemaakt.grt gerrit
dan leg eens uit hoe dat kan dan ?
waarom je met het contact moet spelen?waarom je een paar dagen moet rijden voor het lampje dooft ?
Stefan
17 jaar
Ik heb ook meerdere malen meegemaakt dat het lampje niet uit gaat na het vervangen van remblokken bij e46 modellen. Ik zou ook graag weten wat nu precies de manier is om hem uit te zetten. Lampje gaat echt uit na een poosje.
"dan leg eens uit hoe dat kan dan ?"
"waarom je met het contact moet spelen?waarom je een paar dagen moet rijden voor het lampje dooft ?"
Vroeger had je 1 draad systeem(soort massa schakeling) blokken vervangen lampje uit en klaar.
Daarna had je 2 draad systeem(soort lus)blokken vervangen en draad vervangen en klaar.
Nu heb je 1 of 2 draad systeem(signaal gaat naar computer) blokken verv,draad verv,computer resetten,klaar.
Wel is het zo dat de reset soms ook ook andere manieren kan gebeuren.(dit verschilt van merk tot merk)
Ik had gisteren bv een mercedes (kentekenlampje verv)en gaat na verv niet branden,auto op contact,licht aan en uit en weer aan,lampje werkt weer, klaar.
Bmw rembloklampje ging bij mij meteen uit na het fout wissen van combi instrument (of lichtschakelcentrum?.)
Ook zie ik veel verhalen dat het remlampje bij BMW na verloop van tijd vanzelf uitgaat.
De computer moet gewoon even door krijgen dat de boel weer in orde is.
Oiram
ff snel, als je nou bij alle BMW's (e36, e34, e38, e39 en e46 modellen) het contact aanlaat voor circa 30 sec.( dus niet starten) moet het lampje uitgaan, gaat het dan niet uit dan zit er ergens nog een fout in een remsensor of bekabeling.
17 jaar
Oké bedankt dan probeer ik dat in ieder geval de volgende keer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar