Goedenavond
Ik heb hier een bmw 530d uit 2000,de remvloeistof lampje (zelfde als parkeerrem maar dan met een 1 er in) blijft branden terwijl er nog genoeg remvloeistof in zit
Aan wat kan dit liggen?
mvg
Geplaatst door serdal (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden
wat geeft de gebruikershandleiding aan??? Misschien versleten remblokken?
serdal (0), 16 jaar geleden
ik heb geen handleiding.Zat niet bij de auto.
Er zitten net nieuwe remblokken op dus dat kan zowiezo niet
Hans4040 (355) PRO, 16 jaar geleden
Trek het stekkertje eens van het remvloeistofpotje af.
Gaat het lampje dan uit?
Kan zijn dat de contacten van het vlottertje kleven en contact blijven maken.
mvg,
Hans.
arya (0), 16 jaar geleden
Kan het niet zijn dat ze uw remblokken hebben vervangen door remblokken zonder remblokslijtage detector.
Hans4040 (355) PRO, 16 jaar geleden
[quote=arya]Kan het niet zijn dat ze uw remblokken hebben vervangen door remblokken zonder remblokslijtage detector.[/quote]
Als de slijtage indicator niet is aangesloten werkt hij ook niet.
Deze indicatoren maken contact met massa als de blokken versleten zijn.
Dus.........geen indicator-geen massa-geen lampje.
serdal (0), 16 jaar geleden
de stekker heb ik er uti getrokken en weer er in gestopt
lampje ging uit.
na een tijdje ging die weer aan
dus ik denk nu zelf aan de stekker
kan dat het zijn?
garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=Hans4040][quote=arya]Kan het niet zijn dat ze uw remblokken hebben vervangen door remblokken zonder remblokslijtage detector.[/quote]
Als de slijtage indicator niet is aangesloten werkt hij ook niet.
Deze indicatoren maken contact met massa als de blokken versleten zijn.
Dus.........geen indicator-geen massa-geen lampje.[/quote]
Weet je dit zeker hans?? Bij alle BMW's die ik in onderhoud heb werkt het met twee draden, dus bij een onderbreking gaat het lampje aan...
serdal (0), 16 jaar geleden
remblokken heb ik zelf vervangen.die zitten 100% goed
svaleras (100), 16 jaar geleden
garageburgwal.....ik mis aan twee zijden remindicatoren, omdat er draadbreuk was, en het lampje brandt niet hoor. Ik ben het dus wel eens met Hans zijn verhaal.."geen indicator-geen massa-geen lampje".
izzi (0) PRO, 16 jaar geleden
bij bmw zitten er twee draden die doorslijten dus onderbreken bij versleten remblokken als je geen sensor monteerd blijft het lampje branden ,wat je wel kan doen is de draden aan mekaar maken ,maar u gaat toch niet besparen op een remcontact ? en ik dacht dat je na het vervangen van remblokken en remcontacten dat je het contact in stand 2 voor 30 seconden moet op laten staan alvorens te starten
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
bmw heeft indicators met 2 draadjes,zodra die doorgesleten zijn brandt het lampje ikzelf heb ook wel geprobeerd om die draden aan elkaar te maken,maar toch blijft het lampje branden omdat door het aan elkaar maken de weerstand veranderd,(zeer gevoelig)en deze wordt geconstateerd als zijnde kapot.effe kijken welke kapot is en die vervangen kosten iets van 10 euro.
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
dezelfde auto????[quote=svaleras]garageburgwal.....ik mis aan twee zijden remindicatoren, omdat er draadbreuk was, en het lampje brandt niet hoor. Ik ben het dus wel eens met Hans zijn verhaal.."geen indicator-geen massa-geen lampje".[/quote]
svaleras (100), 16 jaar geleden
Robby...ja een 530D ook.
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
ik kom net van automaterialenzaak af en heb een slijtindicator vam bmw 530D uit 2000 in mijn handen gehad en daar zaten toch 2 kabeltjes aan,dus draadjes doorgesleten melding op dashbord,als nu bij jou die melding niet is denk ik toch dat er iets anders niet werkt.[quote=svaleras]Robby...ja een 530D ook.[/quote]
Hans4040 (355) PRO, 16 jaar geleden
ff voor de duidelijkheid, robby heeft gelijk:
het betreft hier een zogenaamde "failsafe loop", wat betekend dat er een gesloten circuit bestaat die in alarm gaat zodra hij wordt onderbroken.
Dus remblok versleten, draadje door, lampie aan.
Deze loop zit aangesloten op de contacten 20-4 van de instrumentation control module.
prettig pasen,
Hans.
P.S schema staat in Autodata
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
ja iedereen fijne dagen[quote=Hans4040]ff voor de duidelijkheid, robby heeft gelijk:
het betreft hier een zogenaamde "failsafe loop", wat betekend dat er een gesloten circuit bestaat die in alarm gaat zodra hij wordt onderbroken.
Dus remblok versleten, draadje door, lampie aan.
Deze loop zit aangesloten op de contacten 20-4 van de instrumentation control module.
prettig pasen,
Hans.
P.S schema staat in Autodata[/quote]
svaleras (100), 16 jaar geleden
Ok...hebben we met z'n allen weer wat geleerd...kan nooit kwaad :-))
Fijne pasen aan iedereen