BMW 5-Serie: roetfilter bmw e60 530 diesel

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Beste leden,

Mijn auto heeft momenteel al de 200.000km bereikt. De boordcomputer geeft aan dat de roetfilter moet worden vervangen. De laatste tijd zijn er behoorlijk veel renegratiepogingen. Het plaatsen van een nieuwe exemplaar is een dure grap. Er zijn bedrijven die voor rond de 500 euro deze filters schoon branden. Maar er zijn ook bedrijven die de hele filter demonteren en de computer programmeren zodat er geen renegratieproces meer plaats vindt.

Voordelen van het verwijderen van deze filter is: minder verbruik, betere prestaties, beter voor de turbo, motor etc.

Maar hoe zit het met de andere kant, nadelen?

Graag zou ik meer informatie willen hebben omtrent deze onderwerp. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Alvast bedankt,

Mvg Yusuf

Black Sea

Geplaatst door Black Sea (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Mikesurf (0), 13 jaar geleden

Hey Yusuf,
Standaard is de motor gemaakt voor het functioneren met roetfilter, verwijderen is een slechte en waarde verminderende oplossing.
Vaak is het roetfilter niet af, maar verstopt door te veel korte (stads ritten).
Voordat je het filter demonteert en professioneel laat reinigen, zou ik, eens googlen op "roetfilter reinigen" daar vind je een product (flesje van 100ml) dat je simpel weg in je diesel tank gooit, het kost een paar tientjes, en in 95% van de "stage 1" gevallen is je probleem opgelost.

Succes.
mike

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.