close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: roetfilter bmw e60 530 diesel

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Beste leden,

Mijn auto heeft momenteel al de 200.000km bereikt. De boordcomputer geeft aan dat de roetfilter moet worden vervangen. De laatste tijd zijn er behoorlijk veel renegratiepogingen. Het plaatsen van een nieuwe exemplaar is een dure grap. Er zijn bedrijven die voor rond de 500 euro deze filters schoon branden. Maar er zijn ook bedrijven die de hele filter demonteren en de computer programmeren zodat er geen renegratieproces meer plaats vindt.

Voordelen van het verwijderen van deze filter is: minder verbruik, betere prestaties, beter voor de turbo, motor etc.

Maar hoe zit het met de andere kant, nadelen?

Graag zou ik meer informatie willen hebben omtrent deze onderwerp. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Alvast bedankt,

Mvg Yusuf

Geplaatst door

Black Sea (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hey Yusuf,
Standaard is de motor gemaakt voor het functioneren met roetfilter, verwijderen is een slechte en waarde verminderende oplossing.
Vaak is het roetfilter niet af, maar verstopt door te veel korte (stads ritten).
Voordat je het filter demonteert en professioneel laat reinigen, zou ik, eens googlen op "roetfilter reinigen" daar vind je een product (flesje van 100ml) dat je simpel weg in je diesel tank gooit, het kost een paar tientjes, en in 95% van de "stage 1" gevallen is je probleem opgelost.

Succes.
mike

Mikesurf 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.