close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 1-Serie: roetfilter ja of nee!!!! uw mening graag???

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

ik zit er over na te denken om een roetfilter te laten plaatsen, kan iemand mij inlichting of informatie geven of dit verstandig is??
met andere woorden ja wel-, of nee niet doen, want:.............................

Geplaatst door

ybuddie (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarom zou je het wel willen doen?? zolang de f 16 en boeings niet voorzien worden van roetfilters...zie ik het nut er niet van in...

arie549 0
badge

17 jaar

Gebruik even de zoekfunctie ( rechtsboven in beeld ), tik " roetfilter" in en je krijgt hele stukken info over je scherm...........

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

F-16's en Boeings met dieselmotoren..........??

Dan is Rudolph helemaal niet meer omhoog te krijgen! ;)

Santa 0

17 jaar

zolang het niet verplicht is, afblijven, je laat je het geld uit de zak kloppen voor een "schoner europa", terwijl ze in frankrijk nog chemisch afval in de maas flikkeren.

hellbat 0
badge

17 jaar

[quote=Santa]F-16's en Boeings met dieselmotoren..........??

Dan is Rudolph helemaal niet meer omhoog te krijgen! ;)[/quote]
jahaaa santa, kerosine...stoot in principe het zelfde uit als diesel, zelfs jouw diesel motortje kan der probleemloos op rijden..

arie549 0
badge

17 jaar

hallo............... laten we het even bij het onderwerp houden!!

waar het mij om gaat is dat over een niet nader te noemen tijd de roetfilters verplicht worden maar nu er nog subsidie op zit er relatief goedkoop 1 onder de auto hebt zitten.

ybuddie 0

17 jaar

[quote=ybuddie]hallo............... laten we het even bij het onderwerp houden!!

waar het mij om gaat is dat over een niet nader te noemen tijd de roetfilters verplicht worden maar nu er nog subsidie op zit er relatief goedkoop 1 onder de auto hebt zitten.[/quote]
niet aan beginnen voorkom een hoop ellende achteraf.... nu krijgt men subsidie straks als het hele kakje verstopt zit mag je hem zelf betalen......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Niemand gaat jou verplichten een roetfilter onder te bouwen in een bestaand voertuig.

Toen de gordels op de achterbank verplicht werden, hoefden auto's van VOOR die datum niets te doen, toen het derde remlichjt verplicht werd, hoefden auto's van VOOR die datum niets te doen, toen bij opleggers het mistachterlicht verplicht werd, hoefden oude op;eggers NIET voorzien te worden, en zelfs bij oude auto's langer dan 6 meter, waar nu zijverlichting verplicht is, kan een ouder model nog steeds met reflectoren doorrijden.

SUBSIDIE ??????, een koekje uit eigen trommel, je betaalt dik voor dat ding, enkel dat de hoge heren in brussel kunnen zeggen"Kijk, we doen goed mee, we hebben er al weer een hoop verkocht !!!!!!"'

Uizondering op de roetfilters, zijn vrachtwagens TOT EN MET DE EURO 3 NORM, die in diverse binnensteden moeten zijn, waarbij de gemeente het tot schone zone heeft uitgeroepen, maar zelfs DAAR zijn ze in brussel nog niet klaar mee.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

[quote=hellbat]Niemand gaat jou verplichten een roetfilter onder te bouwen in een bestaand voertuig.

Toen de gordels op de achterbank verplicht werden, hoefden auto's van VOOR die datum niets te doen, toen het derde remlichjt verplicht werd, hoefden auto's van VOOR die datum niets te doen, toen bij opleggers het mistachterlicht verplicht werd, hoefden oude op;eggers NIET voorzien te worden, en zelfs bij oude auto's langer dan 6 meter, waar nu zijverlichting verplicht is, kan een ouder model nog steeds met reflectoren doorrijden.

SUBSIDIE ??????, een koekje uit eigen trommel, je betaalt dik voor dat ding, enkel dat de hoge heren in brussel kunnen zeggen"Kijk, we doen goed mee, we hebben er al weer een hoop verkocht !!!!!!"'

Uizondering op de roetfilters, zijn vrachtwagens TOT EN MET DE EURO 3 NORM, die in diverse binnensteden moeten zijn, waarbij de gemeente het tot schone zone heeft uitgeroepen, maar zelfs DAAR zijn ze in brussel nog niet klaar mee.

Groeten Marcel[/quote]
THANKS!!!!!!!!!!!!
hier heb ik tenminste iets aan, zo had ik het nog niet bekeken en ga zeker je advies opvolgen.

ybuddie 0

17 jaar

Een retro-fit (passief) roetfilter gaat 70000 km. mee volgens opgave van een officiële BMW-garage.
Bij montage van de eerste ontvang je subsidie. Bij volgende roetfilters niet meer schat ik zo, of zou daarvoor ook de pot met 'kwartjes van Kok' worden aangesproken ....

Volgens (lopend) onderzoek zijn de roetdeeltjes met de huidige retro-fit filters kleiner en dus schadelijker dan de uitgestoten deeltjes zonder enig roetfilter. Een af-fabriek gemonteerd actief filter scoort uiteraard (....) wel beter.
Als 'early adaptor' loop je op dit moment, naar mijn idee, een gerede kans je gesubsidieerde retro-fit filter in de nabije toekomst te moeten gaan vervangen door een (ongesubsidieerd ?) retro-retro-fit filter !

Kortom: Roetfilter, nog even mee wachten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.