BMW 318 tds: roetmeten

Bij een getunde 318 tds loopt het maximale toerental op tot 5800 rpm.De uitstoot was 3.50 ,ook als hij op max 5200 rpm wordt gehouden.Er is gespoeld met reiniger ,lang gereden olie ververst schone filters enz, zonder effect.Wie heeft de oplossing.

jtm

Geplaatst door jtm (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

aupers (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik vrees dat alleen de originele chip terugzetten helpt.

Paul

jtm (0) PRO, 20 jaar geleden

Inderdaad,Paul dat is het enige wat je kunt doen.Na deze handeling (terugzetten) loopt de 318 tds de eerste kilometers erg beroerd,(geen trekkracht) maar na flink door rijden komt het goed.uiteindelijk kwam hij op 2.10 k waarde.De chip zorgt kennelijk voor meer diesel en lucht ,maar vervuild enorm , de orginele doet het beter .(een getunde 318 tds roetmeten is geen pretje ,je zit te wachten of de zuigers naar buiten komen)groeten.

aupers (0) PRO, 20 jaar geleden

Daarom ben ik ook een tegenstander van chiptuning bij dit soort motoren. Een 1.7 motortje heeft met 90 pk al genoeg vermogen voor zijn inhoud. Tunen maakt de boel niet betrouwbaarder......

Paul

Alex218 (0) PRO, 19 jaar geleden

Gedeeltelijk met je eens; vaak halen ze het simpele maar effectieve truukje uit om een EGR regelaar dicht te gooien zodat de motor alleen zuivere lucht aangevoerd krijgt. Houdt dus ook in dat er relatief meer onzuivere verbrandingsresten in de uitlaatgassen zitten.

Tuning kan; maar niet door 'simpele zielen'. Moderne diesels zijn veel geavanceerder dan dat soort lieden kunnen denken.

IN iedre geval goed om te lezen dat BMW 's programmeurs zelf hun zaakjes toch eigenlijk best voor elkaar hebben!!

Gras (0) PRO, 19 jaar geleden

Hallo,
Zelf was ik ook bang voor de roetmeting met mijn getunde tds. Het toerental was veel te hoog, en de kans was groot dat hij zou ploffen.

Maar het is makkelijk op te lossen...

Er zijn geen gegevens bekend voor deze auto wat betreft minimum en maximaal toerental tijdens de roetmeting. (dit bepaal je dus zelf, zolang de auto maar 80 km. p.h haalt.

Onder het gaspedaal zit een 6-kant bout waar je een (gereedschap)dop (17 of 19) op kunt doen, plakbandje er om heen, en tijdens het roetmeten kom je rond de 4500 toeren uit.

Bij mijn BMW ging dit prima, succes..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.