close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: ruitewissers doen niks meer van de een op de andere dag

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 52

ruitewissers doen het niet op geen enkele stand ook niet met gepruts aan de hevel.1 keer sroeide die ook niet.

nu sproeit ie alleen maar.zit er een ruitewisserrelais daar links onder het stuur?zekering 2 en 4 zijn in orde.
e39 sedan

Geplaatst door

willemsezone010 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Relai vind je onder de motorkap,

welke motor ligt erin,520 - 523 - 528 ?

Zie nr 5 & 6 :

[url=http://img34.imageshack.us/i/41823128.pn...][img]http://img34.imageshack.us/img34/987/418...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

523 i onder de motorkap als jij dat zegt dan heb ik er overheen gekeken onder de linker interieurfilter ga morgen effe kijken is mn eigen auto.klopt het dat de katalysatoren vaak dicht zitten bij mijn uitvoering.zie mijn tweede probleem op problem car.

Volgens mij bruin van kleur. bij de parafan aan de stuurkant

marcel7031 0
badge

15 jaar

uhm bij een E39 zit hij toch in de E-box onder de int.filter bak? (de rechtse als je in de auto zit) een lang rechthoekig bruin relais.

Driver21 0

15 jaar

net geprobeerd is het niet,stuurschakelaar of een andere zekerring dan 2 en 4.heb ook al gemeten bij de motor komt geen plus

geen boekjes erbij.zekering 1 is van de ruitewisser?heb een stroomloopschema nodig.
zekering 2 en 4 zijn van de voor/achter en koplampsproeier.
sommige zekeringen zit een plasticje voor moet ik die nou allemaal simpelweg vv want je kan niet prikken met je spanningszoeker.
ander relais helpt dus niet.
als de motor vast zou staan of het mechanisme blijft zekering 1 er dan gewoon in?
bij de losgenomen stekker bij de motor heb ik niks alleen massa ,bij de eerste of laatst dikke bruie draad.je hoort het relais ook nietschakelen of voelt het niet werken als je het vasthoudt en de schakelaar bedient.
je hebt zo niks aan die auto ,zonder blower of verlichting kan je overdag nog rijden.
daarbij nog het probleem dat ie niet boven de 100 wil het is geen jet car maar een vincent kelder wagen maar ik ga nu rare dingen denken.

Heb ook zoiets gehad bij mijn E39 van 1996. bleek in de ruitenwissermotor te zitten. de dealer heeft toen een nieuwe motor gemonteerd (500 euro incl arbeidsloon). Later hoorde ik dat je de aansluiting bij de ruitenwissermotor kan openmaken en dat daar waarschijnlijk corrosie of vervuiling van de contacten aanwezig kan zijn.

Marcel D 0

15 jaar

pas als ik plus bij de motorstekker heb denk ik aan de rwmotor.maar heb de stekker gereinigd nada.
ok als je de rw schakelaar vv nada.dom natuurlijk.
heb op pootje 1 zwartgroen van de rw schakelaar plus.
bij het rw relais wat geen kick geeft heeft ook een plus.
wie weet welke 2 aansluitingen bij het relais ik effe doorkan verbinden met een zekering houder ertussen zodat de motor uitgesloten kan worden.
als er een bmw(specialist) mij na het werk of op zaterdag op mijn bedrijf wil helpen is de daarvoor vergoeding geen probleem

was toch de motor,tuurlijk maar waarom kan je geen signaal meten met de stekker los van de motor.
kan dat dan met een defecte motor met aangesloten stekker wel?
3 bedrijfen terug hadden ze een rode (penklem) die je opende om de bedrading heen deed en bij het sluiten ging er dan een kleine naald door de bedrading.waar kan je die krijgen.
was makkelijk geen of nauwlijks beschadeging van de isolatie zodat je die dan niet meer opnieuw moet isoleren

een amperemeter bedoel je zeker..

stefan84 0

15 jaar

een testpen? die om de te testen draad heen doet en bij het aantrekken door de naald kontakt maakt.ga maar eens bij een electrozaak kiijken.

Er bestaan hele dunne pennetjes die je langs de isolatie kan schuiven om te meten. Passen gewoon op je teststekkers.
Probeer die bij een elektrozaak. Voorheen deed ik het met een naald en een krokodillebekje
De pennen die in de bedrading prikken vind de bedrading niet zo fijn. Corrosie op die beschadiging is zó te pakken en ga dán maar eens zoeken.

marcel7031 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.