BMW 1-Serie: run-on-flat of gewone banden E87 - E90

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

ik ben toe aan nieuwe banden, nu heb ik run-on-flat banden onder de auto zitten (pirelli) 35000 kilometer en versleten. ik wil graag overstappen op gewone banden maar de dealer raad dit af omdat de rijeigenschappen dan erg achteruit gaan van de auto.
ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die de run-on-flat banden niet meer onder de auto hebben zitten en hun ervaring met anderen willen delen.................

ybuddie

Geplaatst door ybuddie (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

dealer heeft gelijk omdat de auto ontwikkeld en afgesteld is op deze bandensoort
ook moet je dacht ik andere velgen kopen als je op normale banden verder wil
maar je kan t proberenis in ieder geval goedkoper als runflats
en als t niet bevalt kan je de velgen altijd weer verkopen

ybuddie (0), 15 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]dealer heeft gelijk omdat de auto ontwikkeld en afgesteld is op deze bandensoort
ook moet je dacht ik andere velgen kopen als je op normale banden verder wil
maar je kan t proberenis in ieder geval goedkoper als runflats
en als t niet bevalt kan je de velgen altijd weer verkopen[/quote]
kan op de zelfde velg als waarnu de run-on-flat banden liggen, dit had ik al geinformeerd bij de dealer. ik ga niet iets proberen, banden kost mijn 130 euro per stuk (continental). en run-on-flat kosten 150 euro per stuk (michelin). is een duur gokje. wil graag weten hoe de gewone banden zijn onder een 1- of 3 serie E87 - E90.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

het zal geen dweil worden
je zal met normale banden de afstellingen moeten aanpassen
denk maar aan de auto's die verkocht worden zonder run flat om dat de client dat niet wil
ik persoonlijk zou ze ook niet willen

ybuddie (0), 15 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]het zal geen dweil worden
je zal met normale banden de afstellingen moeten aanpassen
denk maar aan de auto's die verkocht worden zonder run flat om dat de client dat niet wil
ik persoonlijk zou ze ook niet willen[/quote]
afstelling aanpassen hè............., zoals.....??
nadeel van runflats is: zijn een stuk zwaarder dan gewone banden en daarom moeilijk te balanceren en daarbij is erg veel lood nodig.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

en de rol weerstand is anders
daarom zal de fusee hoek en de askanteling waarschijnlijk iets anders zijn met runflat
dit omdat banden spanning (verschil) niet direct invloed heeft door het stijvere karkas

ybuddie (0), 15 jaar geleden

inmiddels maar gewoon voor het zekere gegaan en 4 nieuwe NOKIAN (runflat) banden gemonteerd.
Nokian zijn naar gehoord te hebben en te kijken op autobandentest goede tot zeer goede banden te zijn, A-keuze, vallen onder de michelins, bridestones. iemand ervaring met deze banden.....??
[url=http://imageshack.us][img]http://img99.imageshack.us/img99/2571/no...[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.