close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: schakelaar achterklepslot e46 touring

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9

Lampje kofferbak open brandt, met KTS uitgelezen: kofferdeksel staat open.
Weet iemand of de deurschakelaars anders geschakeld zijn dan via de ZKE Basismodule onder het dashboardkastje.
De bedrading voor de ontgrendeling komen wel op deze regelmodule.
De schakelaar achterklepslot zou op punt 37 moeten zitten volgens het schema, maar hier zit bij mij helemaal niks.
Deze draad wit-bruin kom ik ook bij de regelmodule helemaal niet meer tegen.
Deze zou massa geschakeld moeten zijn.
Alvast bedankt...

Geplaatst door

skiqpy (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nou snap ik er even niks van. Ik ga er van uit dat de deurschakelaar in de stelmotor op het slot zit.
Heb de oude uit elkaar gehaald en hier zit ook een switch in.
Het stelmotortje om de klep te openen heeft 4 draden , waarvan 1 massa. De massa zit op een centraalmassapunt en de andere 3 komen zonder onderbreking bij het dashboardkastje. 2 hiervan komen op de regelmodule ZKE. 1 draad gaat een hele dikke bundel de middenconsole in.
Deze draad die de middenconsole in gaat is van de schakelaar in het stelmotortje. De andere draad van de schakelaar komt dus wel op het regelapparaat ZKE.
Het schema wat ik heb is volgens mij van een sedan. In autodata kun je niet een touring kiezen.
Ook in wds niks duidelijker geworden.
Weet iemand hoe deze schakelaar geschakeld is?

skiqpy 0

12 jaar

De auto kan tevens alleen met de afstandsbediening op slot gedaan worden. Ontgrendelen werkt dus niet.
Zou dit ook hiervan de oorzaak zijn? Centrale elektronica heeft overigens geen foutcode's.

skiqpy 0

12 jaar

Ben er weer even ingedoken, na een heel huis verbouwd te hebben.oewf. Ik kan op geen enkel schema de vierde draad (bruin-wit) van het slotmechaniek ontdekken. De overige 3 zijn duidelijk om de kofferdeksel te ontgrendelen.
Ik kan de display er wel uit gaan halen, maar die bedrading zit toch niet rechtstreeks op het display. Ik kan namelijk de zke uitlezen en zien dat de kofferdeksel open staat. Iemand nog een idee??


http://wds.spaghetticoder.org/ni/svg/sp/...

skiqpy 0

12 jaar

Er zijn verschillende revisies van de elektronica werkt de double lock van de tankklep wel? Been there, done that!
Er zijn ook usermanuals met gedetaillerde elektra schema's. Kan je de klep met de sleutel locken?

MJ 0
badge

12 jaar

Ik had vandaag het geluk bij een andere touring te meten, deze had op de bruin-witte draad 12 volt na sluiten slot.
Heb dat even bij mij gemeten, ik krijg daar ook 12 volt op bij het sluiten van de kofferklep.
Deze draad naar voren heeft ook geen onderbreking, weet alleen niet waar die naar toe gaat?
Het moet nu inderdaad wel in de electronica zelf zitten zou je zeggen.

skiqpy 0

12 jaar

Als de plus en min verwisseld van de motor wat gebeurd er dan? Los testen met een accu. De switch op de motor op overgangsweerstand testen. Kan ook dat een ader in de kabel naar de klep niet lekker is. Komt vaak voor.
Zat die losse + draad wel ooit vast? Misschien dat ie naar massa schakelt voor een inbraakalarm. Zie hiervoor
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?...

MJ 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.