Beste mensen,
ik heb een probleem met mijn bmw, bij een koude start schommelen de toeren rond de 500 en slaat de auto vaak af (ook trilt de auto dan flink), na ongeveer 3 keer starten schieten de toeren omhoog naar de 1500 waarna de toeren weer langzaam zakken naar ongeveer 600/700 waarna de motor blijft draaien. De motor draait niet mooi stationair (ik merk een hele lichte schommeling) en tijdens het rijden merk ik dat hij rond de 3500 toeren een beetje inhoud en dan vooruit "schiet" als het ware. Dit laatste is niet heel duidelijk merkbaar maar het is mij wel opgevallen.
Ik heb deze auto 3 weken geleden particulier gekocht met 150.000 km op de teller. Ik heb de auto door een kennis laten controleren en laten uitlezen waarbij geen rare dingen naar boven zijn gekomen.
Gister heb ik de luchtfilter, luchtmassameter en het gasklephuis verwijderd en heb het gasklephuis schoongemaakt (was niet vies in mijn ogen) en alles terug gemonteerd. Vandaag starte de auto wel in 1 keer maar de toeren schommelde wel nog en hij loopt nog niet mooi.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als valse lucht aanzuigen.Bekende dingen zijn de inlaatluchtslang vanaf de luchtmassa meter naar het inlaatspruitstuk,deze scheurt nog wel eens in de bocht of de carterventilatieslang op het klepdeksel,deze loopt achter langs de cilinderkop naar een 'klep' op het inlaatspruitstuk.Die slang wilt nog wel eens 'oplossen' door de oliedampen.Kijk deze goed na,deze loopt namelijk door een mantel samen met een koelslang achter op de cilinderkop.Maar het klepje waar deze op zit aangesloten gaat ook nog wel eens stuk,vaak bij bmw dealer op voorraad.Geen storingen aanwezig? ( p0170) Defecte luchtmassameter is ook niks vreemds bij de e46 maar dan moet die storing aangeven.
Bedankt voor je snelle reactie! Ga vandaag meteen op zoek naar een eventuele lek. Mocht ik dat niet vinden laat ik de auto even uitlezen. Ik laat even weten als ik het probleem gevonden heb.
12 jaar
Ik heb de luchtinvoer gecontroleerd op het aanzuigen van valse lucht, hierbij kwam ik tot de ontdekking dat het vacuumslangetje dat van de luchtinlaat naar de vacuumpomp loopt poreus was. Ik heb dit verholpen maar het probleem bleef aanwezig. Vandaag de auto laten uitlezen en hier kwam na voren dat de luchtmassameter niet optimaal zou werken. De monteur vermoedde dat de lmm vervangen was en dat de foutcode niet gereset was. Hij heeft nu alle foutcodes verwijderd en vermoedde dat het probleem nu verholpen zou zijn anders zou ik de lmm moeten vervangen.
Bij het uitlezen viel op dat de auto soms een kreunend geluid maakte, de monteur ontdekte dat het geluid uit de brandstoftank kwam en vermoed dat de tankpomp misschien z`n beste tijd gehad heeft. Het geluid zorgt ook voor een trilling in de brandstofslang tot iets na de brandstoffilter (vorige week vervangen). Komt iemand dit bekend voor? Zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met het moeilijke starten bij koude start?
12 jaar
Voor de volgende die met deze rare symptomen te maken krijgt, na het vervangen van de benzinepomp in de tank was het probleem verholpen. Danique78, bedankt voor het meedenken!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar