Als ik de automaat in "D" zet om weg te rijden, schakelt hij niet verder dan z'n 1. Ik zet hem dan even in 4 en weer terug in D, dan schakelt hij de rest van de rit prima.
BMW-dealer heeft uitgelezen, daaruit blijkt dat er een probleem zou zijn met de koppelomvormer. Maar de test die ze gedaan hebben (vol gas en vol op de rem, gedurende 6 seconden) wijst erop dat er niets aan de hand is. Verder weten ze het niet.
Het lijkt er dus op dat de schakel-elektronica steeds even een zetje nodig heeft. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
(Heel, heel soms gaat hij in z'n noodloop-programma "Getriebeprogramm")
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zal waarschijnlijk je nokkenas sensor zijn of wel je sensor voor pingelregeling, die is niet zo duur ± 175 om te laten vervangen, ik had ook de zelfde melding, hij is toen uitgelezen toen bleek dat dit het was.
Marvin, gaf de uitleescomputer ook aan dat het om die sensor ging? Bij mij niet dus, en die sensor is trouwens vorig jaar al vervangen. Maar het schakelprobleem is sinds heel kort.
Had je hetzelfde schakelprobleem (niet overschakelen dus) of alleen die Getriebeprogramm-melding?
18 jaar
Ik had het zelfde probleem niet overschakelen en dan gelijk de melding van die Getriebeprogramm, maar bij is niet alleen de sensor vervangen maar ook de impulsgever ( ik weet niet of dat bij elkaar hoort of apart is )
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar