Vorig jaar een bmw e61 / 523 station gekocht uit 2006. Die had toen kromme schijven voor wist ik bij aankoop. Hebben zelf dus nieuwe remblokken en remschijven gemonteerd. Alles leek als zonnetje te werken.
Bij een rit in de Alpen of veel lang rijden hoor je echter dat de remmen voor gaan piepen. Als ze echt warm worden dan lopen de schijven echter constant aan. Dat is dus te horen aan het gepiep daar vandaan.
Voor mij is het een vraagteken wat nu te ondernemen om dit op te lossen. Suggesties welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schijfremmen lopen/slepen altijd iets , na een lange rit zijn de schijven dan ook echt heet ?
Auto uit laten lopen , dus niet echt remmen voordat je ze controleert anders zijn ze warm van het afremmen.
Het is niet 'iets' meer. Als ik gewoon m'n woon werkritje van 10 km maak is er niks aan de hand. Ook niks te horen. Als je ze echt gaat belasten met rijden in heuvelachtig terrein dan hoor je ze eerst beginnen te piepen tijdens het remmen. Na een tijdje dan doorrijden dan lopen ze voortdurend aan. Je hoort de herrie er dan constant vanaf komen.
Dus hoe meer je remt in zware omstandigheden hoe meer geluid er vanaf komt. Heb nog niet meegemaakt dat de remkracht verdwijnt maar vrees er wel voor gezien het aanlopen.
7 jaar
Kan ook liggen aan de kwaliteit van de blokjes , als ze echt zwaar aan lopen worden de schijven ook echt heet , en daar hoor ik je niet over.
Heb je alles goed schoon en gangbaar gemaakt toen je de boel vervangen hebt ?
Zit er een schuine kant aan de blokjes ?
Montage gedaan samen met iemand die jaren als monteur in een garage heeft gewerkt die dit dan ook met z'n ogen dicht kan. Alleen ook hij snapt niet waar dit aanlopen vandaan komt en kwam met (grappend) advies om de bergen maar te mijden dan.. ik kan niet de test doen met auto uitlopen na reproduceren van het aanlopen. Maar dat die schijven goed heet moeten zijn lijkt mij duidelijk, ik zie niet wat er naast de remmen nog meer een rol kan spelen. Ik dacht zelf wellicht dat om 1 of andere reden de blokken naar buiten komen als de remvloeistof ook heet wordt maar dat lijkt mij niet te moeten kunnen
7 jaar
Remzuigers gaan klemmen door roest en warmte?
7 jaar
Heeft die " iemand die jaren als monteur in een garage heeft gewerkt die dit dan ook met z'n ogen dicht kan." ook met z`n ogen dicht de remklauwen en geleidingspennen schoon en gangbaar gemaakt..?
En wanneer is voor het laatst de remvloeistof vervangen..?
Waarom kun je hem niet uit laten lopen , als ze piepen ?
Dat de schijven daadwerkelijk heet worden is dus een aanname , zonder dit te hebben gecontroleerd.
De samenstelling van de blokjes kan als zodanig al lawaai geven zonder dat de remmen daadwerkelijk heet worden.
Als ze echt aanlopen stopt de auto ook met een rukje en loopt hij op een klein hellinkje ook niet van zijn plek als je de rem los laat.
Dus begin bij het begin , zorg dat je zeker weet dat alles goed schoon en gangbaar is , ook de remzuigers , als de remolie bruin tot zwart is , zeker verversen .
Je hebt geen wiellager speling ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar