BMW 3-Serie: schommelen stationair toerental, trekt pas bij 3000 toeren

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6-cil 2 liter

hallo,
1. mijn bmw loopt heel slecht stationair, het toerental schommelt soms heel erg van 800-1500. Soms blijft het ook best regelmatig rond de 1000 toeren hangen, wat kan ik hier aan doen?
2. als ik eens een keertje lekker door wil trekken gaat hij pas echt trekken rond de 3000 toeren, hoort dat bij een 6-cilinder of is het een kwaaltje van die auto, of is er iets verkeert?
3. waar kan ik in dit model de lambda sensor(s) vinden?

Wiljan90

Geplaatst door Wiljan90 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

1 - controleer slangen op lekkage

2 - is vrij normaal / als hij echt slecht presteert of inhoud,controleer de brandstofdruk eens.

3 - ligt aan het type,meestal voor de kat in uitlaat

Wiljan90 (0), 14 jaar geleden

kan de lambda ook net achter 1 van de 2 spruitstukken zitten?
het is een 320i

Wiljan90 (0), 14 jaar geleden

er is trouwens geen brandstof lekkage want hij is net gekeurd en er ligt nooit wat onder

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik bedoelde eigenlijk de motorcode,volg even het spruitstuk tot aan de kat,daar moet hij inzitten.

Waarom zoek je deze ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De brandstofdruk hoeft helemaal niks met een lekkage te maken hebben..ook de druk kan te weinig zijn,waardoor hij slecht loopt zonder dat hij lekt..en als er wat brandstof lekt,zie je dat ook niet altijd eronderuit lopen..

Wiljan90 (0), 14 jaar geleden

ok, de motorcode is m20b20 als ik het goed heb
ik zoek de lambda sensor om dat ik er een air/fuel rate meter op wil bouwen, en volgens de beschrijving op internet kan ik die op de lambda sensor aansluiten.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wiljan

Aan zo'n A/F meter heb je niks,tenminste,niet die goedkope,waar een ledje van heen en weer springt.

Pak bv zo'n wide-band sonde incl controller,dan praat je al over bijna € 500,-

Hij moet in elk geval pendelen tussen de 0,1 en 1 Volt bij warme motor.

Wiljan90 (0), 14 jaar geleden

ow ok, zijn die dan niet nauwkeurig genoeg?
want het is eigenlijk meer voor het leuke dan dat het echt nut heeft. maar hij moet dan wel een beetje precies wezen

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Met zo'n led type meter kun je betrouwbaar meten tussen lambda 0,97 en 1,03.
Onder belasting moet jouw motor iets meer benzine hebben en een lambda-getal van 0,85 - 0,90 hebben.
Dat kun je dus niet nauwkeurig zien. Bij de duurdere types met eigen wide-band sensor kun je dat wel meten en ook zien.

Wiljan90 (0), 14 jaar geleden

ok, bedankt. dat bespaart me weer zo'n 70 euro

Boyke320i (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb hetzelfde probleem gehad het pas willen trekken na de 3000 toeren ik heb me injectors ultrasoon laten reinigen en een nieuw brandstoffilter gemonteerd


TREKKEN ALS EEN BEER!!!!!!!!!!!!!!

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Een e30 uit 1987 hoef trouwens helemaal geen lambda te hebben...........

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.