BMW 3-Serie: Tsja,van Ford naar Bmw duskweetnognietzoveel...

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325 i-24 v-6 cyl.

Hallo mannen....en vrouwen uiteraard.

Hoe kom ik erachter wat een Vanos-motor is,en of mijn 325i van juni '91 een Vanos blok heeft ?
En heeft het zin om de pas aangeschafte auto nu te laten " uitlezen " ? En doe ik dat bij een waarzegger of bij de dealer ? ( m.a.w. wat betaal ik daarvoor bij de laatste ? ) En wat schiet ik daar mee op ?

En nog waardevolle tips waar ik op moet letten als verse eigenaar van een 325i automaat benzine uit '91 ?

Bedankt alvast !!

Groeten Rob.

rob325i

Geplaatst door rob325i (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Op deze site kun je de onderdelen van de auto zien: http://www.realoem.com/bmw/select.do
Tik de laatste 7 tekens van het chassisnummer in en de site selecteert zelf de auto.
Als je dan het motortype hier neer zet kan iemand je wel vertellen of je vanos hebt.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Rob

Je hebt een M50B25 motor,dus geen Vanos..je kan dat zien aan het kleppendeksel,nu loopt dat bij jou gewoon rechthoekig,een vanos motor heeft er een bobbel opzitten om het zomaar te zeggen.( Een M52 is een vanos motor,een M52TU bv een dubbele vanos )

En tjaa,dingen waar je op moet letten ? de auto is niet meer nieuw en heeft al zijn leeftijd,je moet ook wat geluk ermee hebben uiteraard.

Als hij verder goed loopt,lekker lopen laten en niks aan doen,uitlezen kan nooit kwaad maar of je er wat mee opschiet is een 2e..

Wat nog wel eens graag gebeurt ( misschien een stevige rijstijl door de vorige eigenaar ) is dat het subframe achter uit de carosserie scheurt..is een kwaalte bij de E36 ( 6-cilinder ) en ja,zuipen doen ze ook graag.

Voor de rest maken ze een mooi geluid,en lopen over het algemeen perfect..als je hem telkens mooi warm rijd,voor er gas gegeven word,garandeer ik je nog heel veel km's ermee.

Gr Stefan

rob325i (0), 14 jaar geleden

Ah cool....super.Bedankt voor deze info.De auto is gelukkig 100% gaaf aan de onderkant, subframe is keurig, vering en dempers in goede staat, interieur echt als nieuw, weliswaar 248.000 km's, maar is niet te merken aan de automaat. Loopt als een trein. Moest alleen het kleppendeksel en wiellager RA vervangen (deze was overleden...), bandjes zijn ook niet helemaal meer geweldig.
Ik had wel wat olie op het uitlaatspruitstuk.Na het vervangen van de kleppendekselpakking en het aandraaien van de spruitstukmoeren lijkt het probleem verholpen.Waarschijnlijk wat achtergebleven olie vanwege die oude pakking.De komende dagen kijken of de pakking van het uitlaatspruitstuk nog goed is...en hopen dat de cilinderkop dus niet het probleem was....Bedankt Stefan.

rob325i (0), 14 jaar geleden

Ga ik doen.Bedankt !![quote=oldford]Op deze site kun je de onderdelen van de auto zien: http://www.realoem.com/bmw/select.do
Tik de laatste 7 tekens van het chassisnummer in en de site selecteert zelf de auto.
Als je dan het motortype hier neer zet kan iemand je wel vertellen of je vanos hebt.[/quote]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Rob

Het kleppendeksel lekt wel vaker wat,of is zweterig,de olie die op het spruitstuk lag zal wel hier vandaan zijn gekomen en niet van de koppakking.Als hij verder goed loopt zou ik me geen zorgen maken..Als hij niet warm loopt oid is er ook geen sprake van de kop of pakking.

Succes ermee.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.