👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo ik zit sinds een tijdje met een probleem waar ik en mijn collega's maar niet uitkomen.
Laatst reed ik op een provinciale weg en begon ineens de motor in te houden(alsof de brandstof toevoer er mee ophield) dus ik drukte het gas wat verder in. Dit hielp even maar na paar 100meter begon hij weer in te houden en flinke schokken te geven. Ik heb toen de stekker van de luchtmassa meter erafgehaald en gekeken hoe die toen reed, hij reed toen waarschijnlijk in de noodregeling en reed toen stukken beter met af en toe een schok en stoot maar veeel minder als met aangesloten lmm meter, ik ben ergens even stil gaan staan en heb toen stilstaand flink gas gegeven en hoorde in me inlaatbuis backfire en in me uitlaat veel terugslag, ik trok de stekker van de lmm er weer uit en deed hetzelfde nu geen backfire en terugslag, ik dacht dus ergens een lmm vandaan halen en probleem opgelost. Ik heb toen bij een particulier van zijn oude e36 320i een lmm gekocht die er nog keurig uitzag en volgens hem 140000 had meegewerkt. Het probleem leek verholpen te zijn todat ik vandaag na 60 km op de snelweg hetzelfde kreeg en sindsdien stotterd en hikt hij met en zonder lmm aangesloten ook slaat hij af en toe af als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht de auto laat uitrollen. Kan dit mischien een kapotte krukassensor zijn?? Weet iemand mischien of de motor ook in de noodregeling af kan slaan zoja dan kan het dus lijkt mij niet aan de luchtmassameter liggen. Ik ben nu al een hele tijd bezig dit op te lossen met een hoop geld en stress gepaard dus hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Groeten stephan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst zou ik eens beginnen om hem uit te laten lezen,waarschijnlijk staat er nu een foutcode in van de LMM...eerst storingen wissen,stukje rijden tot dat hij weer rot gaat lopen en nogmaals aan de computer hangen en kijken wat daar uit komt.
Eventuele foutcode hier plaatsen.
Wat je wel eens kan doen,is het systeem controleren op vacuum lekkage..ook de slang ( geribbelde ) tussen LMM en gasklephuis scheuren nogal eens graag.
Zo blijft het gissen,als tijdens het uitlezen niks tevoorschijn komt,word het toch door meten van sensoren.
Gr Stefan
En al verder gekomen ?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar