👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik rijd al een half jaar met hard tikkend geluid in een 325i cabrio e36. Het geluid komt van links achter en klinkt echt loeihard soms. Als ik optrek in 1 en 2 dan hoor je het, als ik een bocht naar rechts maak hoor je het en als ik 60 of langzamer rij, en laat t gas los tikt hij ook. Het getik is is langzaam als je langzaam rijd (tik...tik...tik) en het ritme gaat steeds sneller als je harder rijd (tiktiktik) tot boven 70kmh dan hoor je het helemaal niet meer. Ben al bij een garage geweest maar die kunnen het niet vinden. Iemand hier een idee??
mvg,
Vincent
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je had er nooit zo lang mee door moeten rijden,ik zou eens als eerste een andere garage gaan zoeken die het probleem wel kunnen vinden!
Als het getik toeneemt met de snelheid moet je het waarschijnlijk in de aandrijving zoeken,geluiden achter de pc zijn altijd lastig te beoordelen.
Ook scheurt bij deze auto's nogal eens graag het subframe uit de carosserie ( achterkant ) maar dan hoor je meestal een tok/bonk tijdens het optrekken,achteruit rijden en dan weer voorruit,soms tijdens het schakelen.
Gr Stefan
Wat ik nog ben vergeten te melden wat misschien niet onbelanrijk is, is dat als je bijv. 10 rijd in zn 1 dan hoor je langzaam getik, maar als je de koppeling intrapt houd dit geluid op. Ook als je 50 rijd en gas los laat hoor je snel getik, wanneer de koppeling wordt ingetrapt houd dit direct op. En bij gas geven in een bocht naar rechts word t erger, bocht naar links word het minder tot zelfs stil.
@stefan, subframe is het niet denk ik dat heb ik hier al doorgelezen maar de klachten die daarbij horen passen niet helemaal bij mijn 'tik'! Maar bedankt voor je reactie.
15 jaar
Van het subframe wou ik er gewoon even bij vermelden..
Geluiden blijven lastig te achterhalen als je het niet zelf kan horen,Ik zou eens de auto in een garage met de wielen van de grond laten draaien om proberen te achterhalen waar het precies vandaan komt.Je kunt ook eens naar het tussenlager van de cardanas kijken.
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar