BMW 3-serie 2008: schud stationer maakt rattelend geluid en heeft slecht vermogen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N43B20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 105

Wie o wie kan mij met dit probleem helpen. 18 jaar oud eerste auto gekocht en 1 maand later problemen. De auto heeft 200.000km gelopen en zijn net de bougies van vervangen.

De auto heeft de volgende problemen:
Hij maakt een rattelend blikgeluid (Ik hoor het alleen bij stationer draaien)
Bij stationer kan de auto ineens 200 touren droppen en dan weer terug gaan.
Bij stationer schud de auto de ene keer wel en de andere keer niet.
Auto start af en toe slecht.
Auto heeft minder vermogen.
Hij is een keer uitgelezen en toen liep de moter een keer op 3 cillinders.

Ik weet niet wat ik er mee aanmoet. Herkent iemand deze problemen of weet er van? Ik hoor het graag!

Youtube video van het geluid: https://www.youtube.com/watch?v=9iCrfQO4...

jellebmw2002

Geplaatst door jellebmw2002 (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Ergens kloppen er een paar dingen niet. Een auto van 2008 is 12 jaar oud, niet 18 jaar.
Het bouwjaar klopt met je opgegeven motorcode, de N43 is pas vanaf 2006 verkocht.
Het filmpje lijkt me niet van jouw auto, daar dat een diesel motor is.
Gaat/ging de MIL (storingslamp geel met motorblok) branden tijdens het rijden?
Brandt die MIL als je het contact aanzet (en nog niet start)?

Heb je de auto particulier gekocht of bij een bedrijf?
In het laatste geval heb je recht op de "wettelijke" garantie en kostenloze reparatie door de verkoper.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/garantie-repa...

jellebmw2002 (0), 3 jaar geleden

Hey, sorry niet duidelijk aangegeven ik ben zelf 18 jaar oud en de auto is inderdaad 12 jaar oud. Storings lampje heeft 2x gebrand. tijdens het rijden maar na opnieuw opstarten ging het weer weg. Bedankt voor het helpen trouwens doet me heel goed! Filmpje is van de auto zonder motorkap erop had de bougies vervangen. is een bezine. Misschien een beetje onuidelijk gefilmt was voor het geluid vooral.

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

O.k, mijn fout. Ik zag de motor vanwege de metalen brandstof leidingen voor een diesel aan, maar dat is nodig vanwege de hoge druk directe inspuiting die deze motor heeft.

Normaal gesproken worden foutcodes bewaard (meestal ongeveer 40 motorstarts). Het storings lampje gedraagt zich echter bij jou niet als ik verwacht (en wettelijk voorgeschreven). Wettelijk moet die MIL (storingslamp) minimaal 3 motorstarts blijven branden.
Dus ook al is de lamp uit, je kunt nog steeds (binnen een korte periode) foutcodes uitlezen.
In het ergste geval (als BMW zich helemaal niets aantrekt van de regels) zul je met een brandende MIL moeten laten uitlezen (dan dus ook niet de motor voor de deur van de garage uitzetten).
Met behulp van de foutcode(s) is er waarschijnlijk iets meer van te zeggen.

MJ (0) PRO, 3 jaar geleden

Op drie cilinders lopen betekent meestal dat de bobines slecht zijn. Allemaal vervangen.

    Probleem inmiddels opgelost ik heb precies de zelfde storing - Vdsauto (0), 3 jaar geleden

jellebmw2002 (0), 3 jaar geleden

Garage heeft het volgende probleem gevonden: De vanos regelventiel is niet goed meer. vervangen en 330 euro verder maar helaas zonder suc6. ik heb gelezen bobines vervangen? Het is 1x gebeurd dat hij op 3 cillinders ging lopen daarna niet meer. Bij de start zit hij ook telaag in touren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.