close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-serie 1998: Stationair probleem BMW E46

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M52TUB25, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 120

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem, op het moment dat ik de koppeling intrap tijdens stationair draaien van de motor gaat het toerental op en neer en valt de motor binnen 5 sec. uit.
Het gekke is dat als ik de versnellingbak in zn vrij zet en de koppeling is ontkoppelt loopt de motor perfect stationair.
Ik heb alle vacuumslangen nagekeken en ziet er goed uit en lekt nergens.
Het is knap lastig bij het stoplicht staan zo, vooral bij hellingen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat er evt. aan te doen is?

Alvast bedankt.

Mvg,

Derk-Jan

Geplaatst door

D33JAYD1988 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer eens of je axiaal speling op je krukas hebt ?

bedankt voor je reactie, wat zou dat er mee te maken kunnen hebben? en kan ik dat het beste checken door de krukaspoelie te checken? Alvast bedankt.

D33JAYD1988 0

4 jaar

Ja kijken of er speling zit op de raciale richting , door de koppeling in te trappen wordt er een kracht uitgeoefend op het axiaallager van de krukas , bij slijtage kan dit zwaarder gaan draaien of de krukassensor gaat een verkeerd signaal geven .

Raciale is axiaale.

oke bedankt ik ga eens kijken of ik het kan oplossen!

D33JAYD1988 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.