BMW 3-serie 1998: Stationair probleem BMW E46

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M52TUB25, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 120

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem, op het moment dat ik de koppeling intrap tijdens stationair draaien van de motor gaat het toerental op en neer en valt de motor binnen 5 sec. uit.
Het gekke is dat als ik de versnellingbak in zn vrij zet en de koppeling is ontkoppelt loopt de motor perfect stationair.
Ik heb alle vacuumslangen nagekeken en ziet er goed uit en lekt nergens.
Het is knap lastig bij het stoplicht staan zo, vooral bij hellingen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat er evt. aan te doen is?

Alvast bedankt.

Mvg,

Derk-Jan

D33JAYD1988

Geplaatst door D33JAYD1988 (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1445) PRO, 3 jaar geleden

Controleer eens of je axiaal speling op je krukas hebt ?

    bedankt voor je reactie, wat zou dat er mee te maken kunnen hebben? en kan ik dat het beste checken door de krukaspoelie te checken? Alvast bedankt. - D33JAYD1988 (0), 3 jaar geleden

kaleido 1 (1445) PRO, 3 jaar geleden

Ja kijken of er speling zit op de raciale richting , door de koppeling in te trappen wordt er een kracht uitgeoefend op het axiaallager van de krukas , bij slijtage kan dit zwaarder gaan draaien of de krukassensor gaat een verkeerd signaal geven .

kaleido 1 (1445) PRO, 3 jaar geleden

Raciale is axiaale.

    oke bedankt ik ga eens kijken of ik het kan oplossen! - D33JAYD1988 (0), 3 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.