close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: service interval resetten lukt niet!!

Bouwjaar: 1995

hoi,
Ik heb een e36, 316i coupe, automaat van '95,
wil heel graag me service indicatie van me dash af hebben!!
Heb het dus al div. malen geprobeerd zoals het vaak word gezegd door in de diagnose stekker pool 7 en 19 door te verbinden en dan het contact aan te zetten voor een bepaald aantal sec enz..

Nu wil dit bij mij dus echt niet lukken!!

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn??
Of hoe het anders kan zonder naar de dealer te moeten??

M.V.G. Patrick uit Tilburg...

Geplaatst door

pvandeursen (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb het door de dealer laten doen. Computer laten uitlezen en gelijk laten resetten. Kosten ¤ 35,00 Weet je gelijk of er ergens storingen zijn. Succes er mee.

deen 0

18 jaar

@ Deen,

Volgens mij bedoeld patrick iets anders !

Hoe heb je het precies geprobeerd patrick ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Je moet eerst het contact aanzetten en daarna pennen doorverbinden anders gaat het niet

Ivo4684 0

18 jaar

We hebben het hier toch over de groene, oranje/geel en rode ledjes onderop de cockpit die naarmate de tijd na een service beurt verstreken is, weer gaan branden, danwel uit gaan ter indicatie dat de volgende service beurt er aan zit te komen?
Bij mij brandde er nog slechts 2 rode, na het resetten door de dealer die gelijk mijn computer op foutmeldingen uitlas is deze gereset. De rode lampjes zijn nu uit en de groene en oranje/gele branden.

deen 0

18 jaar

Het gaat inderdaad over die lampjes in de cockpit.
er zijn ook mensen die het over hebben dat je van de diagnosestekker pool 7 aan de massa moet leggen van je accu en dan weer je contact een aantal sec aan moet zetten... is dit iemand bekend dat dit ook werkt?
Misschien toch maar naar de dealer dan....
Toch bedankt voor jullie reacties!!
mvg patrick

pvandeursen 0

18 jaar

Met L muisknop klik kun je het plaatje vergroten...succes
http://img392.imageshack.us/img392/5863/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

h.hannemann 0
badge

18 jaar

dan zul je wel de print in de cockpit opgeblazen hebben dit gebeurt regelmatig als je het terugstellen wilt doen met een draadje

petertje8912 0
badge

18 jaar

de diagnose stekker zit meestal rechts van de motor dus niet aan de kant van de Accu... (zie Foto..)http://www.bmwe36tips.20m.com/diagplug.j...

pvandeursen 0

18 jaar

Maar eigenlijk heb ik een nog betere tip voor je; Ga gewoon naar 1 van de BMW dealers met service garage en laat het daar doen, kost ongeveer Eur 30. ban je overal vanaf, en daarnaast weet je dan zeker dat je auto niet kapot gaat door onkundig geklooi met een draadje...

Heb het gister bij mijn wagen ook ff laten doen...

M.V.G. Patrick...

pvandeursen 0

18 jaar

Hoi ik heb een 318 TI (ook '95) compact automaat, is dat schema daar ook bij van toepassing??

En misschien een "domme" vraag :D maar waar zit de diagnoze stekker, en wat is de beste manier om deze polen door te verbinden (aangezien ik gelezen heb dat met een draadje de boel nog wel eens door wil branden)

Mvg Pieter

Pieter9032 0

18 jaar

je kan het het beste doen :

pak een kabel met een fietsenlampje ertussen en zet deze dan op pool 7,contact aan en evollia

meestal als je gewoon een kabeltje gebruikt werkt het gewoon niet,ik weet niet of je hier wat aan hebt,de diagnose stekker zie je links zitten als je de motorkap opent.

succes

stefan84 0

18 jaar

Links bij de accu of verder naar de radiator toe? En hij is van bovenaf bereikbaar toch neem ik aan? Ik heb me helemaal het rambam gezocht naar iets wat er op lijkt :D, maar ik ben dan ook niet voor niets meubelmaker geworden.

Bedankt iig voor deze info ;) ga ik even een draadje knutselen.

Mvg Pieter

Pieter9032 0

18 jaar

de diagnosestekker zit toch nog altijd links !! en niet aan de rechterzijde,kijk maar na het uitlaatspruitstuk wat je op de achterzijde ziet..en voor ¤ 30 ,- staan tegenwoordig ook al van die reset apparaatjes op marktplaats of in de automaterialenzaak.

Mvg Stefan

stefan84 0

18 jaar

Ehhh, wat is Links en wat is Rechts? Gezeten achter het stuur? of staande voor de auto? Ik denk dat Patrick voor de auto staat en Stefan zit achter het stuur en ze hebben het beide over dezelfde kant. Beste manier is vermelding gezeten achter het stuur. Het linkervoorwiel zit immers links en niet rechts! Dus de stekker zit links.

oldford 0
badge

18 jaar

Ja ok, heb je gelijk in maar je moet denken aan een jongen die nooit sleutelt, die kijken meestal toch van de andere kant dan wij dat doen... het was dus voor zijn gemak... maar uh, die resetters op internet zijn er weet ik, maar mij lijkt het toch veiliger om t door een dealer te laten doen, ook omdat die dat dan ook gelijk in je onderhoudsboekje vermeld, ik persoonlijk vind het origineel houden van je vtg incl het boekje heel belangrijk... Maja daar zijn de meningen dus niet gelijk over...
Patrick...

pvandeursen 0

18 jaar

daar zit wat in wat je zegt patrick

maar iets doen als 'leek' zijnde op dat gebied waar je geen verstand van hebt kan nog wel eens flink wat geld gaan kosten als je meer kapot maakt dan je lief is.en daar zijn ook meningsverschillen over,maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Hoi allemaal,

In elk geval hartelijk bedankt voor jullie reacties, ik vind het zonde om elke keer langs de bmw dealer te rijden (en 35 euro neer te tellen) voor een reset van mijn lampjes. Dus ik heb ervoor gekozen een apparaatje voor deze reset te kopen. Jullie horen nog wel van me hoe dit is afgelopen. Nogmaals hartelijk dank voor alle hulp

Pieter9032 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.