BMW bmw 325 cabrio: slaat bijna af bij remmen

Bouwjaar: 1994

hallo kent iemand dit probleem?
als ik rem van bijv. 70 met koppeling ingetrapt gaat het toerental omhoog,omlaag,omhoog,omlaag enz
hoe harder ik rem hoe erger soms slaat hij zelfs uit
en ook als ik optrek(doet hij soms)begind hij ineens te stotteren doet hij niks en ineens gaat hij weer als een speer
alsof hij geen benzine krijgt
of een vacuum probleem
hij heeft een beurd gehad +benz filter die erg verstopt zat
maar dat hielp hem niks
geeft overgens ook geen storing aan lambda is ook vervangen
weegens zeer hoog c.o. loopt allen nog hetzelfde(c.o. goed)

mark7275

Geplaatst door mark7275 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

TesT (0) PRO, 19 jaar geleden

Heb je alles goed gereinigd, gasklephuis e.d.Hoe zit het met de slang aansluitingen????

mark7275 (0), 19 jaar geleden

nee nog niet gereinigd
slangen zitten er allemaal nog aan en geen breuken/scheuren
zal die klep maar eens schoon maken
maar als je gas geeft doet valt hij zoms ook weg alsof er ff geen brandstof is dat is weer iets aparts

izzi (0) PRO, 19 jaar geleden

heb je de luchtmassameter al eens gecontroleerd ?

Alex218 (0) PRO, 19 jaar geleden

Het eerste dat mij in het hoofd opkomt is rembekrachtiger + leidingen?

mark7275 (0), 19 jaar geleden

luchtmassa meter heb ik al vernieuwt dacht eerst ook gelijk dat ie kapot was
rembekrachtiger lekt niet leidingen ook niet
uitlezen ook gen storing

alex220 (0), 19 jaar geleden

Mogelijk is de brandstofdruk niet ok waardoor je die toerental problemen krijgt

mark7275 (0), 19 jaar geleden

inmiddels de luchtmassameter,bobine"s,temp censor,benzine pomp,
lambda sonde,bougies,aanzuigslang,snelheidsmeter in diff schoon gemaakt,vacuumslangetjes vervangen en natuurlijk hetzelfde probleem nog aanwezig!!
ga nu denken aan de vanos!!??
iemand hier ervaring mee?
wordt een beetje moe van dit probleem

alex220 (0), 19 jaar geleden

Nogmaals is je brandstofdruk ok ?Inspuithoeveelheid word verzorgd door de inspuitduuur die weer geregeld word DME.Als belastinginformatie voor de drukregeling dient de onderdruk in het inlaatspruitstuk,met deze onderdruk word het membraam van drukregelaar aangestuurd.de drukregelaar heeft een nominale waarde en kan dus gemeten worden. Eigenlijk is meten weten en naargelang een hogere of lagere druk dan nominale waarde kan gecontroleerd worden.Zou deze lager zijn dan nominale waarde 1 leidingtoevoer vernauwd of filter verstopt 2 voedingsspanning op benzinepomp niet in orde doorovergangsweerdtand in de stekker Indien hoger 1 brandstofretourleiding vernauwd of verstopt.
Wat je zelf dus kan controleren zijn dus je brandstofleidingen zowel aan als retour.Indien deze goed open zijn denk ik zelf dat je drukregelaar defect is.Nogmaals meten is weten gezien symptomen hou ik het op een brandstofprobleem

mark7275 (0), 19 jaar geleden

normaal zit er op de injector rail een ventiel om de druk te meten maar bij bmw niet hoe meet ik deze?
en de drukregelaar werkt op vacuum die staat dan toch niet in verbant met de inspuit duur?,maar met inspuit hoeveelheid!?
de inspuitduur wordt door(naar mijn weten) door de dme geregeld met :gasklepcensor+toerentalcensor combinatie
hoe meet ik precies de drukregelaar, en de benzine druk op de rail?

TesT (0) PRO, 19 jaar geleden

Als de druk te laag is of gedeeltelijk wegvalt dan is je inspuitduur wel even lang maar je opbrengst veel minder.Dat bedoeld Alex, denk ik.

Rare vraag misschien, heeft jou rembekrachtiger niet in het water gestaan, verstopte afvoer komt voor bij BMW. Trekt deze niet al het vacuum weg uit de motor.

mark7275 (0), 19 jaar geleden

nee geen rare vraag heb ik ook al naar gekeken dat is niet het probleem!!!
heeft niks met de remmen te maken maar iets met de benzine toevoer of afvoer maar ik zou niet weten hoe ik dat allemaal moet meten

alex220 (0), 19 jaar geleden

mark ,aangezien ik geen bijlage toe kan voegen heb ik je wat documentatie persoonlijk gemaild hopelijk kom je hier verder mee en laat wat horen over de afloop

Edwin500sl (0), 18 jaar geleden

Ik heb dit probleem ook een keer gezien bij een 325i cabrio uit 93. Bleek dat de klepdekselpakking lek was en motorolie in de bougiegaten liep, omdat sommige rubbers om de bougies niet afsloten kreeg ik sluiting tussen de bobine en massa motorblok.
Olie uit de gaten verwijderd en kabels uit elkaar genomen en grondig gereinigd met electro cleaner. Probleem opgelost, wel niet vergeten je kleppendekselpakking te vernieuwen.
Hoop dat je er wat aan hebt. Gr.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Mark is je probleem inmiddels verholpen ?

heb precies hetzelfde ook een 325 24v maar dan zonder vanos heb ook al alles nagekeken en/of vervangen op de benzine pomp na maar dit alles zonder resultaat!begint idd te vervelen na zo'n lange tijd + zonder je er iets mee opgeschoten bent.

ben benieuwd.

mark7275 (0), 18 jaar geleden

nee helaas nog niks opgelost wordt alleen maar erger vooral met dit koude weer
denk nog aan vanos en hydrolische klepstoters

Ivo1 (0), 18 jaar geleden

throttle position sensor (potmetertje van/op de gasklep) al nagekeken?

stefan84 (0), 18 jaar geleden

ja heb inmiddels alweer op 1ste kerstdag onder de auto gehangen,en heb het complete inlaatspruitstuk + gasklephuis omgezet maar dit ook weer zonder resultaat!dus incl de sensors die erop zitten.het rare is dat hij vanmiddag wel even goed liep,ook mooi stationair omdat ik de dme een tiental minuten ontkoppeld had.maar heb dit al vaker geprobeert,dan loopt hij even goed en dezelfde dag begint de ellende weer opnieuw!

mark7275 (0), 18 jaar geleden

de dme zelf al vervangen die gaan wel eens kapot door water schade dor het afwaterings rubbertje op het schutbord(verstopt)

stefan84 (0), 18 jaar geleden

dme is ook al vervangen en stons / staat ook niet vol met water ?

dupl-u-7084-5dd14a3ac7574+jokke (0), 17 jaar geleden

Tijdje geleden al, maar is het inmiddels opgelost?

Je zegt het perfect 'bij remmen toerental omhoog/omlaag/omhoog/omlaag enz en bijna stilvallen", je hebt al veel zaken nagekeken lees ik.
Dit is een veel voorkomend probleem maar heeeeeeeel simpel op te lossen en kosteloos ;).

Het is je stationairregelklep die vuil is, hierdoor hapert de klep (blijft open staan of gaat juist niet open) zodat de motor niet weet wat hij moet doen in stationair (remmen met koppeling in) stilvallen doet ie dan ook soms.

Bij de m50 motor kan je deze vinden ongeveer schuin onder de luchtfilter, is een klein ronde cilinder met stekkertje erop en 2 darmpjes.
Uitkuizen met oorstaafje en allesreiniger op alcoholbasis, nadien heel goed inspuiten met wd40 (olie) laten uitlekken en terug plaatsen, wagen rijd als nieuw ;).

mark7275 (0), 17 jaar geleden

idd probleem is opgelost
was uiteindelijk alle hydrolische klepstoters die te ver op pomten
nw erin en opgelost :)
dat stappenmotortje is VAAK een broodje aap verhaal

dupl-u-7084-5dd14a3ac7574+jokke (0), 17 jaar geleden

Ah fijn dat ie weer goed rijd ;).

Heb toch al bij meerdere wagens zo'n probleem verholpen met het stappenmotortje te reinigen hoor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.