hallo,
ik heb sinds kort het probleem dat mijn auto niet meer wil aanslaan.
accu vervangen, bougies vervangen maar nog niets heeft geholpen.
heeft de ene dag last van het probleem en dan zo 3 dagen niet meer. en dan wil hij weer niet starten.
weet iemand wat dit kan zijn??
mvg,
M.Asbroek
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat kan vanalles zijn, ik roep eens wat : brandstofpomp relai of relai motorregeling..
Makkelijk is als je even het type invult.
Als hij niet meer start, draait dan wel de motor nog rond ? Zo ja, krijgt hij op dat moment brandstof en/of vonkt hij ?
Of gebeurt er niks als je aan de sleutel draait ? Kan dan ook een kabelbreuk zijn of contactblokje achterop contactslot.
Gr Stefan
hallo,
bedankt voor de reactie, hij start wel maar de motor wil niet aanslaan, het is een M44 1.9 motor.
hij vonkt nog wel, dus ik zou moeten kijken of hij wel genoeg benzine krijgt? als ik na meerdere keren
het gaspedaal in trap begint hij te lopen. hij stottert in het begin even (alsof je op 3 cillinders rijdt). als je het gas dan los laat valt de motor ook weer weg, en na ong 100 meter te hebben gereden heb je nergens last van. dan is het weer starten en lopen.
mvg,
Mike Asbroek
14 jaar
Mike,
Het klinkt een beetje alsof hij verzuipt ofwel teveel brandstof krijgt, vandaar het moeilijke starten bij volgas en het lopen op 3 cilinders..
Meet eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor, grote kans dat deze een verkeerde waarde geeft waardoor er teveel brandstof ingespoten word.
Heb je bij warme motor ook problemen of is het enkel bij een koude start ?
Gr Stefan
14 jaar
Stefan,
nee enkel bij een koude start. bij een warme start heb ik nergens geen last van.
mvg,
Mike asbroek
14 jaar
Oke, meet dan eens even de sensor bij koude motor..
Gr Stefan
14 jaar
hallo stefan,
ik heb de sensor laten met 2x over hier bleek niets mis mee te zijn.
Kan het ook niet liggen aan de bougie kabels? omdat hij met een koude motor in het begin
een beetje hobbelt en het lijkt of hij op 3 cillinders loopt?
mvg,
Mike asbroek
14 jaar
Hallo Mike,
Weet je nog de weerstand van de sensor toen ze hem hebben gemeten ? Hij hoeft niet kapot te zijn maar kan wel een verkeerde waarde afgeven en dat is wel belangrijk!
De bougiekabels zou je eens kunnen testen door de motor te laten lopen en ze dan nat te spuiten met een plantenspuit, zie je dan vonken, hoor je geknetter of slaat hij af, dan weet je hoelaat het is.
Gr Stefan
14 jaar
hallo stefen,
het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gekeken.
ik ben ondertussen druk bezig geweest met het zoeken naar de fout.
Beter laat dan nooit maar ik heb hem gevonden.
ik heb het idee van de planten spuit ook geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
ik heb vorige week mijn benzine pomp omgewisseld met een andere.
en het hele probleem is voorbij.
dus als iemand er last van heeft kunnen ze dit problemen.
in ieder geval supper bedankt stefan.
mvg,
Mike Asbroek
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar