Hallo,
Ik heb een 525d aut. commenrail diesel staan uit 2000 met het volgende probleem:
De auto wil niet aan slaan. Motor draait vlot met starten. Geen fout codes.
Als je de auto helpt met een klein beetje start piloot (weet, mag officieel niet) slaat hij meteen aan. loopt dan ook goed, rijd en trekt zoals het hoort.
Als je hem dan uitzet en meteen weer wil starten slaat hij weer niet aan.
Brandstof opvoerpomp werkt. Heb ook geprobeerd te starten met stekker los van de raildruksensor en de stekker los van de sensor op brandstof filter maar ook dan geen resultaat. Heeft iemand enig idee waar het in kan zitten.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofdruk is waarschijnlijk te laag, zodat de injectors niet aangestuurd worden. Oorzaak kan zijn: verstuiver die teveel doorlekt naar retour (is te meten!) of bv een slechte hogedrukpomp die de druk niet hoog genoeg krijgt en met meer snelheid door de star pilote wel.
ik zou beginnen met de druk eens af te lezen tijdens starten en te vergelijken met als hij loopt.
Oke, daar ga ik weer...Met welk uitleesapparatuur heb je het uitgelezen?? De impulsgever op je nokkenas kan verkeerde signalen doorsturen naar DDE..Het opvoerdruk zou rond minimaal 3.7 bar moeten zijn anders wordt hogedrukpomp niet aangestuurd.Het beste is om hem met origeneel uitleesapparatuur te meten..
Ik ben er gelukkig nu vanaf.Ik heb ook de middelste opvoerpomp vervangen+ brandstofleidingen en deze zijn niet goedkoop..
Ik heb bij een monteur die mobiel werkt, de auto helemaal laten scannen,brandstofsysteem gemeten..ook rijdend,sensoren laten synchroniseren,inspuittijden gemeten, de turbo gemeten of ie nog goed is.Lmm..noem het maar op..en dat voor maar 50 euro..
En uiteindelijk was het maar een nokkenassensor.
Neem dit maar van mij aan.Gewoon goed uitlaten lezen..Dat is de basis
Laat even weten wanneer het probleem verholpen is.
14 jaar
Een goede testkast kan de foutcodes ook uitlezen. Daarvoor hoef je echt niet naar de dealer. De storing was een defecte verstuiver van cil6. Deze lekte zoveel door naar zijn retour dat hij direct z,n druk kwijt was. Nieuwe verstuiver gemonteerd en probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties.
Nou super toch? gelijk een probleem opgelost..
14 jaar
@beyazkurt_a: Ik wil mijne 525TDS van 99 ook eens helemaal uit laten lezen. Die mobiele monteur van U lijkt me wel interressant voor die prijs.
Kan je mij misschien de contact gegevens doorsturen,a.u.b? Ik ben van regio Antwerpen.
Mvg.
14 jaar
Beyazkurt, Zou Ik Ook Het Tel Nummer Kunnen Krijgen Van Deze Mobile Monteur?
Bvdank.....
14 jaar
Beste mensen ik heb een BMS 525 TDS AUTOMAAT uit 96 (29-10-1996); heb heel recentelijk mijn verstuivers laten vervangen bij BUCHLI in Harderwijk. Auto vertoonde totaal geen lekkage meer van de diesel brandstof.
Echter, nu krijg ik de auto niet meer aan de praat en weet niet wat er aan de hand is. Laten aflezen wordt mij gezegd, maar kent iemand een mobile monteur die de foutcode zou kunnen aflezen? Ik heb de auto voor mijn deur staan en kan hem niet naar de dealer brengen.
Bij voorbaat dank voor jullie advies....
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar