slaat niet aan bij koud of warm motor met remreiniger wel als die een maal loopt dan is er geen enkel probleem bij de lek test verstuivers blijkt 4de verstuiver lekt mijn vraag is het hier door de druk in de commonrail te laag waar door hij niet aanslaat zou ook deraildruksensor stuk zijn er werd ook gezegd dat nokkenas sensor de oorzaak kan zijn? als de motor loopt en ik haal de stekker van nokkenassensor lo dan blijft de motor wel draaien dus aan nokkenassensor niet liggen al vast bedankt voor uw reacties
bmw 330 diesel uit 2001 motorcode m57
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
topic verplaatst; stond in de verkeerde rubriek.
mvg,
moderator.
Het zou handiger zijn als je motor type en bouwjaar van de auto vermeldt.
Motor blijft gewoon lopen als je de nokkenas sensor lostrek, das niet de goede redenatie om te zeggen dat het niet aan de nokkenas sensor ligt. Waarschijnlijk is ie nog wel goed omdat ie wel blijft lopen. Met een kapotte krukassensor zou ie uiteindelijk wel moeten gaan lopen.
Je moet de auto uitlaten lezen en de startdruk en het start toerental laten beoordelen.
Met dit soort auto's/motoren ontkom je niet aan een goede diagose met uitlees apparatuur.
gr Martin
BMW diesels hebben de onhebbelijkheid dat als er een probleem is met de nokkenas-sensor of krukas-sensor dat als ze lopen ze blijven lopen.
Alleen de volgende keer starten ze niet meer. Of dat in dit geval ook zo is weet ik niet.
Eerst maar eens foutcodes uitlezen en resetten bij de dealer, waarschijnlijk is de raildruk bij het starten niet goed.
Bouwjaar en motorcode kun je opvragen met kenteken bij de RDW of hier met de laatste cijfers van het chassinummer: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cg...
bedankt voor de snelle reacties
heti s een bmw 330 diesel uit oktober 2001
met de motorcode m57
14 jaar
probleem opgelost na vervangen verstuivers en
hogedrukpomp
14 jaar
hallo allemaal
ik heb het volgende probleem met mijn 525d e39,hij heeft totaal geen koppel onder de 2500 toeren!
daarboven gaat ie als een speer,de top snelheid is ook normaal,er valt niet normaal met de caravan
te rijden,alleen maar boven die 2500 toeren,dan gaat ie pas los! heeft dit te maken met de vanos?
en heeft dit type ook een variable turbo?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar