BMW 5-Serie: slaat regelmatig bougie 2e cilinder stuk

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: E 60 M54-B22 NA 31

hallo collega's

ik heb hier een BMW staan een E60 uit 2003.
Het probleem is dat de auto nog al wat olie verbruikt, (153 000) km.
Bij deze km std lijkt me dat niet normaal,maar af en toe rookt hij heel erg (olie)
en dan na (2 a 3 weken)na dit diverse keren gedaan te hebben ,gaat altijd de 2e bougie stuk !!!!!
Ik kan niet zeggen dat de bougie erg zwart is,en heb al verschillende merken geprobeerd.
Heb ook al tijd terug de carterventilatie vervangen (geheel)
Vergeet het belangrijkste ;auto geeft foutcode 27C3 snapp -on tester (thermische olieniveausensor ) ?????????

wie o wie heeft iets voor me .

alvast bedankt willy

bywillys

Geplaatst door bywillys (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

MJ (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik heb wel iets gevonden over de sensor als je zelf even verder zoekt komen er nog meer servicebulletins die betrekking hebben op die foutmelding:



MODEL
E60 525i, 530i (5 Series) equipped with M54 engine


SITUATION
Customer complains the vehicle will intermittently hesitate or intermittently exhibits a crank, no start situation.

CAUSE
A voltage drop occurs between the Car Access System connector X10318, pin 7 and the Fuel Injector Relay connector X6327, pin 8 caused by an internally shorted Oil Condition Sensor (OEZS) located in the lower section of the oil sump. This condition is accompanied by the following fault codes being stored:

CAS FC A0C0 Terminal 15 output 3, signal fault or value above threshold

DME FC 27C3 Thermal oil level sensor signal dropped

PROCEDURE

Select "Control Unit Functions"

Select "Diagnosis Requests"

Select "Terminals"

Select "Voltage terminal 15-1", "Voltage terminal 15-2" and "Voltage terminal 15-3" in the far right column

Select "Display"

If the display does not indicate battery voltage for "Voltage terminal 15-3" then disconnect the Oil Condition Sensor connector X6254 and measure the voltage with the ignition switch turned to the Terminal 15 position. The voltage drop should be no longer present. Attempt to start the vehicle. If the vehicle starts replace the Oil Condition Sensor and install the Power Supply Retrofit Harness (PN 12 51 4 512 589) according to the installation instructions attached to this Service Information Bulletin.

PARTS INFORMATION
Part Number
Description
Quantity

12 51 4 512 589
Power Supply Retrofit Harness
1


12 61 7 508 003
Oil Condition Sensor
1

WARRANTY INFORMATION
Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.

Defect Code
12 61 91 12 00


Main Work:


Labor Operation:
00 55 189
Installing Power Supply Retrofit Harness and

Replacement of Oil Condition Sensor

Labor Allowance:
21


+Associated Work:


Labor Operation:
00 55 758
Installing Power Supply Retrofit Harness and

Replacement of Oil Condition Sensor

Labor Allowance:
19

Note: The following explanations will spell out the correct use of the work times.

Main Work:
Use this labor operation number when the only repair performed is the listed warranty repair.

OR

+Associated Work:
Use this labor operation number when other repairs or services are performed along with the listed warranty repair.
Under no circumstances should both labor operation numbers be claimed. Attempts to claim both times will result in an unnecessary delay in claim processing and payment.


Voor een coulance regeling zal je wel zelf aktie moeten ondernemen via een BMW dealer.

bywillys (0) PRO, 13 jaar geleden

bmw staat bij dealer !!! bedankt voor reactie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.