close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: 530D Aut Trilt tussen 90 en 130 km/h (Wielen + Aut. bak zijn goe

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Beste Automonteurs en Liefhebbers,

Ik heb een vervelend probleem, mijn auto trilt tussen 90 en 130 km/h behoorlijk, het gevoel is vooral in mn benen te voelen maar ook en stoel en beetje in stuur.

Ik heb mijn velgen 2 x laten uitbalanceren en een andere set wielen gemonteerd maar dit mocht niet baten. Auto blijft trillen.....

Ook als ik mijn Automaat bak tijdens het trillen in de N stand zet blijft de auto vrolijk door trillen....

Ik dacht zelf meteen aan wielen of koppelomvormer, maar dat is het dus niet.... Ook wiellagers zijn oke....

Het lijkt er ook niet op dat mn remmen aanlopen.....

Wat kan het nog meer zijn??

Alvast bedankt voor jullie reactie's

MVG Davy

Geplaatst door

dkraft (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

rubbers ophanging al gecontrolleerd ? vooral die van de vooras. Deze wagen is denk ik redelijk gevoelig voor trillingen als de rubbers versleten of een beetje slap zijn.

djipsy 0

13 jaar

Bedankt voor je reactie djipsy,

Ik heb de auto wel al op spelingen gecontroleerd maar zal de rubbers van ophanging ook eens gaan checken...

Mvg davy

dkraft 0

13 jaar

Subframerubbers achter controleren.Willen wel eens scheuren.

lukas jansen 0

13 jaar

Bedankt voor je reactie Lucas,

Ik zal ook deze rubbers gaan controleren!

Ik las in een ander forum dat iemand met soortgelijke problemen zijn draagarmen heeft vervangen en dat probleem toen weg was, hij verklaarde dit doordat er een kleine onbalans in de naaf kan zitten en als draagarm rubbers dan te slap of versleten zijn deze de trillingen veel beter door geven.

Kortom alle rubbers gaan controleren!

Thnx voor jullie reacties!!

dkraft 0

13 jaar

Dat ie ook trilt als je de bak in de N stand hebt staan zegt niets over dat het wel of niet de bak is. De koppelomvormer blijft bijvoorbeeld gewoon ronddraaien net als andere delen in de bak.
Ik weet niet of je een e39 of een e60/61 hebt maar bij de E39 moet je alle rubbers in de wielophanging controleren. Voorste rubbers kunnen gewoon te slap zijn geworden waardoor de boel gaat trillen, daar zie je vaak niets aan.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Bedankt voor je reactie Martin,

Ik heb een e60 maar moet toch alle rubbers gaan controleren.... Ben ik al hele week van plan... komt steeds iets tussen in..

Als ik bak in N stand zet en gas los laat terwijl ik 100 km/h rijdt, dan word bak van voren aangedreven door stationair draaiende motor en van achter door cardan-as. Er zullen zeker nog delen achter in bak worden aangedreven door cardan-as, maar de koppelomvormer zal op dit moment niet meer daan stationair toerental draaien.... (of heb ik het nou helemaal mis??)

Mvg Davy

dkraft 0

13 jaar

Nee dat heb je niet mis maar juist bij dit soort snelheden en trillingen komt het vaak voor dat het de koppelomvormer is. Wel zou dat als laatste gaan proberen/controleren omdat dat nogal een ingreep is. Wat ik wilde zeggen is dat als je hem in de N zet lang niet alles stil komt te staan. Wat je kunt proberen is of de trilling altijd bij dezelfde snelheid voorkomt als je in verschillende versnellingen schakeld.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.