BMW 5-Serie: Lampje airbag constant aan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2800

Ik heb de bijrijdersstoel gedemonteerd en weer opnieuw geplaatst. Nu blijft het lampje van de airbag constant aan.
De stoel is goed geplaatst, en de stekker is juist aangesloten. Waar kan het probleem zitten? Bedankt, Jabo

Jabo

Geplaatst door Jabo (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

resetten.

gr Martin

Jabo (0), 13 jaar geleden

Thanks Martin.
En dat moet bij de BMW dealer gebeuren? Geen probleem hoor, over 3.000km moet'ie toch binnen voor z'n 150.000km beurt.
Bedankt, Jabo

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat kan iedere goede universeel ook wel, let wel zolang het lampje brand werkt het hele systeem niet.

gr Martin

MJ (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat is een punt van discussie, als alleen de passagierstoelsensor even los is geweest, werkt de crashsensor wel.

Op oa. Pelicanparts hebben ze er mening over, mij lijkt ook dat een werkende airbag belangrijker is dan een stoelsensor die het niet doet.


c/p


In addition, BMW factory documentation seems to indicated that the airbag system will still work if the airbag light is on, and there are only minor faults observed. I will quote from BMW factory documents:

72 01 93 (2137) - "The [airbag] Watchdog subsystem has the ability to disable the Output Stage in the event of certain faults."

72 01 85 (2042) - "If the SRS indicator light [lights up] the system is faulty; there is a risk of the system not operating in the event of an accident.

So it would seem, depending upon the type of fault recorded by the Watchdog system, the airbags may or may not deploy - it depends on how serious the fault it.

There are quite a few BMW Technical Bulletins available on the design and maintenance of the SRS system. Bulletin 72.01.85 details the SRS system, 71.01.93 discusses the later-model Central Activation Module, and 61.02.00 describes the procedures for installing various SRS sensor wire harness repair kits.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Voor de computer is een losgehaalde stekker gewoon een fout, die weet het verschil niet. Als er twijfel is over het wel of niet afgaan van een airbag geld voor mij dat het systeem niet werkt of niet naar behoren werkt. Een dealer zal je trouwens ook vertellen dat het systeem het niet doet. (Of dit ook klopt is niet na te gaan maar ik zou er niet op de verkeerde manier achter willen komen).

gr Martin

bmwrijder (0), 13 jaar geleden

De airbags blijven in dit geval gewoon werken.
Als je alleen in de auto zit en je botst ergens op dan zullen beide airbags afgaan ook voor de passasiers
kant, ook al zit er niemand in deze stoel, als je airbag lampje uit zou zijn dan gaat alleen de bestuurders kant af.
Daarvoor is er een sensor matje in de stoel gemonteerd, zodat de airbag alleen aktief is als iemand in deze stoel
zit, wanneer het systeem juist werkt.
Het systeem werkt nu niet goed na het losmaken van de stekker, en dus werkt die sensormat nietmeer en
gaan alletwee de airbags eruit.

MJ (0) PRO, 13 jaar geleden

Grr, toevallig heb ik ook ff geen zin om de crashsensor te activeren
Een dealer zegt zoveel vooral als die de klant een poot kan uitdraaien. Uitgaande van de BMW technical papers is er ruimte voor discussie.
Vooralsnog geloof ik het verhaal eerder dat een 'kleine' fout zoals een onderbroken seat occupancy sensor niet leid tot de totale uitschakeling van de crashsensor en het afgaan van de airbags.

autoprofi (0) PRO, 13 jaar geleden

als een airbaglampje brand wil het niet zeggen dat het systeem uitgeschakeld is. In de meeste gevallen blijft het systeem gewoon in werking

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.