mijn bmw 318 i draait op lpg redelijk en op benzine op twee cilinders,de andere twee werken maar half.compresie is ok ,zuigt geen valse lucht en wanneer ik met de kabelboom schud draait hij een seconde goed en daarna weer slecht.uitgelezen met diagnosetoestel van texa en geeft aan eindtrappen regeleenheid(heb ik nog nooit van gehoord) weet er iemand raad.alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo te horen zit er een draadbreuk ergens in je kabelboom.
Of een stekker maakt ergens slechtcontact.
Astra rijder
injecters een keer reinigen
gr paul
waarschijnlijk je DME vol water, is een probleem bij de E36
bedoel jij met een dme de computer,heb die nagezien maar de plats waar hij zit is droog,heb de lambasonde vervangen en draait beter doch bij uitlezen geeft hij nog steeds foutcode integrator lambasonde aan.
Gerrit, ik heb in de vertaling van Texa gekeken maar eindtrappen regeleenheid kan ik niet vinden. Weet je zeker dat dit daar zo staat? Wat ik wel vondt is eindtrap ontsteking. Dit zou ook best wel eens kunnen want wanneer er een bobine niet aangestuurd wordt, komt deze FC erin te staan. Zou ook best wel eens kunnen gezien het probleem zoals jij dat beschrijft met de kabel te bewegen. De integrator lambdasonde wil zeggen dat het kenveld in je DME geen geschikte lucht-brandstof verhouding kan vinden n.a.v. de waarde die de DME krijgt van je lambdasonde. Ook dit is te verklaren want zoals je zelf schrijft loopt de motor op twee cilinders waardoor er dus een te arm of te rijk mengsel aanwezig moet zijn. Ik zou eerst eens kijken welke waarde je lambdasensor afgeeft. Is de waarde rond de 800 mV dan heb je een rijk mengsel en dus waarschijnlijk geen ontsteking op die twee cilinders. Is de waarde rond de 100mV heb je een arm mengsel en kan het zijn dat er dan een injector niet mee doet of erg veel valse lucht. Maar controleer ook zeker je kabels want daar heb je natuurlijk zowiezo een probleem. Ik hoop dat je hier weer wat verder mee kunt.
Groeten, Ron
ok bedankt ron,zal het morgen is verder uitzoeken maar ontsteking heb ik op alle vier en valse lucht zuigt hij ook niet.groetjes
De plek waar de DME zit kan wel droog zijn maar dat wil niet zeggen dat er geen water in de DME zit, los schroeven dus en dan controleren.Eintrappen zitten in de DME, dus die vind je ook niet in een schema.
computer vervangen doch bleef hetzelfde maar de draden die naar de relais van de lpg gingen waren slecht,heb ze hersteld en nu draait de motor perfect doch bij uitlezen blijft hij nog steeds intergrator lambasondeb melden.groetjes allemaal
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar