Heb een BMW 5 serie met het volgende probleem,
Bij stationair trilt de hele auto staat dan in closed loop en houdt soms ook in met rijden.
4 gastest stationair
co 4.04%
hc 127
O2 2.50%
lambda 0.958 foutcodes EOBD: P0300 misfire op cil 1,2,3
P0150
luchtmassameter = vv P0130
lambda sensoren zijn vv P0173
druk katalysatoren gemeten P0170
bougies zijn vv
vacuumslang benz.druk regelaar vv BMW codes: 227
alle luchtaanzuigslangen vv 228
vacuum ventiel vv(onder inlaatspruitstuk) 202
vacuumslang boven op inlaatspruitstuk vv 203
compressie gemeten
vacuum stop achter op inlaatspr. vv
motor geflusht met 1 flesje forté motor flush
cilinder lektest uitgevoerd
Wat verder nog opvalt nokkenas positie varieerd met stationair tussen de -21 en 68 graden (heeft variabele kleptiming)
Stationair geeft de Snap on tester een accu spanning aan van aprox. 4V en met alleen contact aan is dat 22V (ECU)
Met uitlezen accu spanning transmissie geeft deze wel de juiste spanning aan.
Dit zou ook aan de tester kunnen liggen want deze geeft aan zelf aan dat deze ECU niet in de database voorkomt dus verkeerde codes en data kan weergeven.erg fijn
Zover ik weet is er geen vacuum lekkage meer aanwezig
Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag.
Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is het motornummer?
Wat geven de lambda sondes voor waardes bij stationair?
Laat maar!
De f@#$cking stekkers van de lambda sondes zaten omgekeerd
Tanx anyway
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar